עורך הדין והפעיל החברתי גונן בן יצחק, הורשע היום (ראשון) בגין הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו, בעת שנכח בהפגנה מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתאריך ה-18 ביולי 2020. יחד עם זאת, הוא זוכה מעבירה של התקהלות אסורה, שהופיעה גם היא בכתב האישום שהוגש נגדו.

"לך הביתה": בן גביר התעמת עם עוברי אורח בביקור בדרום ת"א
"אם ידיחו אותה יהיה פה ליל גלנט": הח"כית מהאופוזיציה יוצאת להגנת היועמ"שית

עו"ד גונן בן יצחק מסר למעריב: "אני מאוכזב מהכרעת הדין מאוד קיוויתי כי הטיפול בשאלת הפעלת המכת"זית תהפוך להיות מרכזית בתיק. התיק נשאר בגדר מפגין שנכנס מתכת למכת"זית, אבל אני קיוויתי שיהיה דיון לגבי הפעלת המכת"זית שהמשטרה מפעילה בניגוד לנהליה".

"המכת"זית נועדה לטפל בהפרות סדר שיש בהן אלימות כלפי השוטרים ולא לפיזור הפגנות רגילות, אבל אף אחד לא מוכן לגעת בזה", המשיך. "ההרשעה פחות מפריעה לי. יותר אכפת לי שלא הצלחנו לדון בהתנהלות המשטרה עם מכת"זיות. כשלתי בכך, וזה חבל לי".

מפגינים מול בלפור. צילום: מרק ישראל סלם

על פי כתב האישום, בן יצחק לקח חלק בפגנה שהתקיימה במקום באזור השעה חצות, הפריע לפעילות המשטרה וקיים התקהלות אסורה. "לאורך ההפגנה, ניסו המפגינים מספר פעמים לצאת לתהלוכה לא חוקית אך נבלמו על ידי כוחות המשטרה. בנוסף, בשלבים שונים של ההפגנה ירדו המפגינים לכביש וחסמו את התנועה. משלא נשמעו המפגינים לקריאות השוטרים לעלות חזרה למדרכות, נאלצו השוטרים להדוף את המפגינים לעבר המדרכות", נכתב.

עוד צויין בנוגע למעשיו באותו הלילה: "בהמשך לכך, נשכב הנאשם מתחת למכת"ז וחיבק בידיו חלק מגחון המכת"ז, וזאת בכוונה למנוע את המשך התקדמותה ולסכל את השימוש בה. על אף דרישות חוזרות של נצ"מ יעקובי, סירב הנאשם לשחרר את אחיזתו במכת"ז בכוח ולצאת מתחתיה. לאור זאת נאלצו השוטרים להשתמש בכוח כדי לנתק את הנאשם מהמכת"ז ולפנותו מן המקום".