פרשת ההתעללות מהגדולות אי פעם שנחשפו בישראל: אילנה קובר (64), הגננת שנאשמת במאות מקרים של התעללות בפעוטות בגן באילת הגישה היום (שני) בקשה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע לאפשר לה לפגוש את נכדיה. קובר שוהה בשבועות האחרונים במעצר בית בדירת מסתור באישור בית המשפט מחשש כי ינסו לפגוע בה. השופט: "כתב האישום מגלם מסוכנות של ממש הנלמדת ממעשיה הלכאוריים". כתב האישום כולל 380 מקרים של תקיפה והתעללות נגד 26 פעוטות חסרי ישע, בתוך חודשים ספורים. 

בתום הדיון שופט המחוזי יואב עטר קיבל את בקשתה של קובר וקבע כי נכדיה יוחרגו בכפוף לפיקוח של ההורים. בנימוקי ההחלטה הוא ציין: "קיום ביקור כזה תלוי בשיקול הדעת של הורי הקטינים והסיכון שקובר תפגע במי מנכדיה הקטנים בנוכחות הוריו למעשה מאוין בנוכחות ההורה". כזכור, בדיון שחרורה של קובר למעצר בית בחודש יולי, קבע שופט בית המשפט המחוזי בב"ש, נסר אבו טהה כי "נאסר על קובר כל עיסוק הנוגע לטיפול בפעוטות וילדים וכן תימנע מכל גישה לפעוטות. נאסרת כניסת פעוטות וילדים לדירה בה היא שוהה". 

הורי הילדים מאשימים את הפרקליטות ש"במשך חודשים עדיין לא הגישה כתבי אישום נגד הסייעות שנכחו בגן". אוהד ליבר, אב לילד בן שנה בגן אמר ל"מעריב": "השופט אישר היום לאילנה קובר לפגוש את נכדיה שהקטן בהם בן 9 חודשים. אותם נכדים שהיו בגן בזמן ההתעללות. אותם נכדים ששתיים מהכלות, סייעות בגן הן האמהות שלהם. בהמשך להתנהלות המקלה של בית המשפט ובהמשך להתנהלות הביזיונית של הפרקליטות. הגיעה פרקליטה שלא מעורה בתיק וביקשה במהלך הדיון פרטים מההורים".

מב"כ הורי קורבנות העבירה עוה"ד ירון בן יוסף ורז אלמוזנינו נמסר: "הורי הקורבנות הזדעזעו פעם נוספת יותר מידיי, מהתנהלות הלא ברורה של בית המשפט שפעם אחר פעם מוצא להקל עם הגננת  המתעללת מאילת. כמי שאמון על פיקוח הדוק של נאשמים  ומניעת  הישנות מקרים דומים, כמו זה שלצערם של הורי הקורבנות כי רב, היה מנת חלקם, עת הגננת המתעללת אילנה קובר פגעה קשות בגופם ובנפשם של העוללים, עושה פעם אחר פעם בית המשפט דווקא לטובתה של הגננת המתעללת , תחת שמירת כבודם, שלמות גופם ושלמות גופם של קטינים  אחרים, ומאפשר לנאשמת להיפגש עם נכדיה, שהינם קטינים ששהו גם הם בגן הזוועות ביחד עם הקורבנות שניפגעו".

"הורי הקורבנות המומים  מההחלטה השיפוטית  הקיצונית הזו, משל לתת לחתול לשמור על החלב. הורי הקורבנות זועקים את זעקת ילדיהם הקטינים החבולים וקוראים לנציגי הפרקליטות לערור על החלטת בית המשפט המחוזי לבית המשפט העליון שמא חלילה לא עוד קטינים יהפכו לקורבנותיה של הגננת המתעללת".