בבית המשפט יתקיים הבוקר (רביעי) דיון בטיעונים לעונש של ליטל ברסי, הבעלים ומנהלת גן "המשפחתון של טולי", אשר הורשעה בכך שהייתה מודעת לאווירה האלימה בגן ולא דיווחה על כך לרשויות, וכן כי תקפה פעוטות בעצמה.

ההתעללות ב"משפחתון של טולי" ברמלה: ארבע הסייעות הודו והורשעו

מבחן גן: מה המפתח למניעת מקרי התעללות קשים בגני הילדים?

מירי נאדטו, אמא של מ', מסרה למעריב: "שלוש שנים שאני מגיעה לכל דיון ודיון של המתעללות בילדים שלנו ומחר לראשונה אסתכל בעיניים של ליטל ברסי שלאורך כל הדרך הסירה אחריות ממה שקרה אצלה בגן, לנשים שהיא הכשירה והעסיקה, לא התנצלה, לא הביעה חרטה והכחישה נחרצות את מעורבותה. אני שמחה שבסוף הפרקליטות מצאה לנכון להגיש כתב אישום כנגדה ושהיא אף הודתה במעשים המיוחסים לה".

"הבן שלי היום בן 6, מאובחן עם פוסט טראומה ונכות נפשית כתוצאה ממה שעבר בגן והוא נמצא בסעיף התקיפה של ליטל וכמובן של כל אלו שכבר מרצות את עונשן. אני הכנסתי ילד בריא, חייכן, מתפתח בגיל שנה וחצי בהתאם לגילו וקיבלתי ילד נכה שצריך סייעת צמודה ואף נשאר בגן חינוך מיוחד ולא עלה לכיתה א' כשאר בני גילו. צריך להבין שהפגיעה היא לא רק בילד אלא כל המשפחה עוברת גיהינום, אנחנו מטופלים באופן קבוע, הלילות היו בלתי נסבלים ותחושת האשמה היא עצומה. אני מקווה מאוד שביהמ"ש מחר יבין בדיוק את האחריות של ליטל על מה שקרה בגן ושגם היא תמצא את מקומה מאחורי סורג ובריח, לשם היא שייכת", סיפרה.

גולדי וסרציאר, אמא של ל', מסרה למעריב: "עברנו 3 שנים של טלטלה רגשית בלתי נגמרת שעדיין ממשיכה. הבן שלי מוכר עם פוסט טראומה ונכות, עם סייעת צמודה בגן וכל מה שעבר בגן בא לכדי ביטוי ביום יום. יש לו עיכוב התפתחותי ואנחנו באינספור טיפולים, קלינאי תקשורת, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק ומה לא. האמון בבני האדם פשוט נסדק, כל גן חדש גורם לי לחרדה של ממש, לדעת שהילד שלי הטהור שנכנס בריא לגן וסיים אותו עם נכות וסל שילוב של החינוך המיוחד, צריך שוב להתמודד עם צוות חדש, לסמוך עליו וממש רואים את הפחד בעיניים שלו. הילד שלי יודע מה קרה לו ואפילו עכשיו בתחילת השנה שאל אם ירביצו לו שוב בגן".

"איך אפשר להתמודד עם השאלה הזו? איך אני כאמא יכולה להמשיך כרגיל כשאני יודעת שהילד שלי מתמודד עם כל כך הרבה קושי. ליטל  ברסי היא חלק בלתי נפרד ממה שקרה בגן ולמרות ההכחשות החוזרות ונשנות שלה, האיומים שלה ושל בני משפחתה, עובדה שלבסוף היא הודתה בכך שידעה מה קורה בגן ואף בתקיפה של הפעוטות. בעלי ואני פנינו פעם אחר פעם שמשהו קורה עם הילד והוא לא בסדר, על הפעמים הבלתי סבירות שהוא נעדר מהגן בשל מחלות שונות, וכל מה שהיה לה להגיד זה שהוא ילד רגיש, שקשה לו לחזור לאחר חופשת מחלה ושאנחנו מגזימים. אני עד היום מאשימה את עצמי שלא הקשבתי לתחושות שלי שאכן משהו קורה בגן וליטל ברסי צריכה לשבת בכלא על כל מה שקרה שם", טענה.

אלונה דניאל, ממטה המאבק למען הילדים המלווה את ההורים, מסרה למעריב: "ליטל ברסי מהרגע הראשון לא לקחה אחריות על המעשים המזוויעים שקרו לה בגן, למרות שהיא היתה חשופה לכך במצלמות הגן. היא דאגה לומר כל העת שלא ידעה, לא ראתה ולא שמעה, משפחתה איימה בתביעות דיבה תקופה ארוכה אך לבסוף הפרקליטות הגישה כתב אישום כנגדה והיא אף הודתה בתקיפה ואי דיווח. בעלות הגנים חייבות להבין ולהפנים כי הן לא יכולות להסיר אחריות ממעשיהן של נשות הצוות שהן בחרו ומשלמות להן משכורת, בטח לא להכחיש את הדברים כשאת בעצמך מתועדת שידעת. תיקון חוק המצלמות הכרחי בדיוק מסיבה זו, שבעלי הגנים לא יוכלו להסתתר יותר מאחורי החוק שמונע מהם להסתכל במצלמות ואנחנו נמשיך לפעול במלוא הכח לתקן את החוק"