יוסי סטמס, לשעבר יושב ראש אגודה חקלאית משמר הירדן, התראיין היום (חמישי) ב-103FM וסיפר על תופעת הפרוטקשן ועל העלייה המדאיגה בנתונים, לפיהם מתחילת השנה פוענחו 15 פרשיות סחיטת דמי חסות, לעומת 8 בתקופה המקבילה אשתקד.

שני תושבי הצפון נעצרו בחשד להעלמת רווחי הון בסך 11.5 מיליון ש"ח
כתב אישום נגד מפגין שניפץ שמשה של רכב בירושלים

לדבריו, "הפרוטקשן הוא לא מנת חלקם של בעלי עסקים בלבד. זה פוגע בכולנו ומגיע לכל הקהילה. אצלנו ירו בלב המושב, נכנסו עם טרקטורון, ירו על בית. בעלי הבית שיצאו לראות מה קורה - נפגעו מהירי השני שלהם. שלשום נפגעו כאן מטיל RPG. הילדים רואים, כולנו חלק מזה, זה פוגע בכולנו. לא תמצאי איש אחד בגליל שלא מכיר אישית את מי שנפגע, כולנו נפגעים".

"זאת עסקה טובה. מרוב שזה מעולה, הרבה מאוד אנשים עברו לעבוד בזה", אמר סטמס בזעם והמשיך להסביר: "יש אנשים צעירים שאתה מציע להם לעבוד והם אומרים לך שלא. שהם עובדים כבר בפרוטקשן. זאת עבודה משתלמת ולא צריך להתאמץ. גם אם אתה נתפס ואתה עם מסכה ולוחיות רישוי מזויפות - משחררים אותך".

בהמשך, עוד טען: "חברות הביטוח מבטחות את הלקוח עשרות שנים, אבל ביום שהוא מאוים או נפגע, הן מספיקות לבטח - לא משנה כמה שנים הוא היה איתם וכמה נאמן להם - מפסיקים לבטח אותו ואז אין ברירה אלא לשלם, אחרת ישרפו לך את המשאית שוב. אנחנו חייבים שמדינת ישראל תיתן לנו גיבוי לפחות בקטע הזה של הביטוחים". 

לסיום, הצטרף לשיחה ליאור רוזנפלד, לשעבר נשיא לשכת סוכני הביטוח, וגרס: "זאת בעיה מוכרת. אני מבין את יוסי ומשתתף בצערו. המדינה חייבת לפעול בנושא הענישה. המדינה חייבת לקחת אחריות. זאת בעיה כל כך נפוצה והמדינה יושבת בחיבוק ידיים. נכון שהעבירו את חוק הפרוטקשן, אבל בואו נראה איך מיישמים אותו. אני לא חושב שהציבור בישראל מצפה מחברות הביטוח להפסיד כסף".

עריכה: דוד זבולוני 103FM