משטרת מחוז תל אביב עיכבה היום (שבת) את יואב אנדרמן, אדריכל תושב תל אביב שמתגורר בסמוך לשר יצחק וסרלאוף, וזאת בחשד להדבקת שלטים באזור. כשתהה לפשר הגעתם, אמרו לו כי הוא מעוכב עקב תליית שלטים, המהווה עבירה של השחטת פני מקרקעין. לבסוף, אנדרמן שוחרר מהחקירה. 

לאחר הסערה שעוררה: שקמה ברסלר מגיבה לביקורות
צרות בגן עדן? הוויכוח בין לוין לנתניהו הפך מאידיאולוגי לאישי | דעה

מיד לאחר העיכוב, נרשמה ביקורת חריפה נגד מהלך המשטרה, במיוחד לאחר שבוצע במהלך השבת. "משטרת תל אביב מנסה להגביל את זכות ההפגנה בתירוץ של השחתת מקרקעין. זהו עוד סממן של קריסת הדמוקרטיה תחת משטר הדיקטטורה של נתניהו. קוראים לכל הציבור להגיע הערב להפגנות בקפלן וברחבי הארץ ולהפגנה לשמירה על בג״צ בשני הקרוב", נמסר מטעם מחאת קפלן. 

במהלך שהותו של אנדרמן בחקירה, נערכה בסמוך הפגנה למען שחרורו. כבר יותר משעה שאני מחכה לשוחח עם יואב אנדרמן. למרות שמתוקף חסינותי אמורים לאפשר לי גישה", כתבה חברת הכנסת נעמה לזימי. עוד הוסיפה: "אדם תלה שלט ומוצא עצמו עצור בשבת ב-12 בצהריים - משטרה פוליטית צומחת במשטר לא דמוקרטי".

ממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות תלונה שהוגשה למשטרה על הדבקת שלטים לעמודים ברחוב בניגוד לחוק, עוכב לחקירה חשוד בגין השחתת פני מקרקעין והוא שוחרר בסיומה. משטרת ישראל מבצעת ותמשיך לבצע אכיפה מקצועית וללא משוא פנים". בתוך כך, במג"ב הודפים את הטענות לאלימות מצד לוחמים וטוענים כי דווקא המפגינים גילו אלימות ותקפו שוטרים.

הילוך איטי: עיכוב שכנו של השר וסרלאוף (צילום :דוברות המשטרה)

כמו כן, ביקשה המשטרה להעביר סרטון בהילוך איטי ותיאור מדויק של התרחשות האירוע: "עשרות מפגינים התקהלו תחת ביתו של השר וסרלאוף בצורה לא חוקית. לוחמי מג"ב הרחיקו את אחד המפגינים שהתנגד באלימות להנחיות השוטרים. תוך כדי שהלוחמים מלווים אותו, מפגין אחר (בחולצה הצהובה) התקרב לכיוון הלוחמים האוחזים במפגין במטרה לנסות ולשחרר אותו".

"השוטר הדף את המפגין (בחולצה הצהובה), וכפי שניתן לראות בסרטון בעיגול במהלך ההדיפה, המפגין ניסה לתת מכה לשוטר עם הזמבורה שאחז בידו", הוסיפו, "בעקבות כך, השוטר התקדם כדי לעצור את המפגין שהתנגד בכוח ובעת הזו נתן לשוטר מכה בפניו עם הזמבורה שאחז בידו כפי שניתן לראות בחלק השני המסומן בעיגול. לאחר מכן השוטרים רדפו אחר המפגין שניסה להימלט ועצרו אותו".