בית משפט השלום בתל אביב קיים היום (שני) דיון קדם משפט בשתי תביעות שהגיש ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט נגד אזרחים, לאחר שלטענתו הם השמיצו אותו. תביעה אחת היא של בנט נגד אדם בשם יגאל מלכה, והתביעה השנייה היא של בנט ואמו נגד הרב יוסף מזרחי, המוכר ברשתות החברתיות. 

בתוך כך, בית המשפט פסק כי הסכום שישולם לבנט ואמו לא יפחת מסך 40 אלף שקלים, ולא יעלה על 80 אלף. כמו כן, הנתבע יפרסם התנצלות במתכונת שתוסכם על הצדדים כעת שזהו לשונה: "במהלך שנת 2022, פרסמתי כנגד ראש הממשלה לשעבר, מהר נפתלי בנט, וכנגד אמו, גב' מירנה בנט, מידע אותו קיבלתי מאחר שהתברר כלא נכון כאילו יעדותם של מר בנט ושל אמו מוטלת בספק. לאחר בדיקה, אני מבקש להדגיש כי דברים אלו שקריים. דברים אלו שקריים. דברים אלו שנאמרו על ידי, הגיעו לתפוצה רחבה. אני מצטער שאמרתי את הדברים הללו ומתנצל מעומק ליבי שאמרתי את הדברים האלה בפני משפחת בנט על עוגמת הנפש שנגרמה להם לגבי פרסום זה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בנט לפני הדיון בתביעות הדיבה, צילום: אבשלום ששוני

לפני תחילת הדיון אמר בנט: "ההבחנה היא ברורה - ביקורת פוליטית וציבורית בהחלט, אבל דיבה, רעל ושקרים - לא. אנחנו ממשיכים לעבוד, תודה רבה".

עורך דינו של הרב מתח ביקורת על התובעים, שלטענתו, לא מביאים מסמכים שמוכיחים את יהדותם. מנגד, מזרחי ועורך דינו הגישו תדפיס שכביכול מוכיח את אמירותיו, אך השופט ציין שטיב התדפיס ומעמדו אינו ברור כלל. ראש הממשלה לשעבר התפרץ בזעם: "זו בושה וחרפה, הם מדברים על התנצלות אבל ממשיכים עם הדברים האלו, זו בושה וחרפה".

בתביעה נגד מלכה, בנט טוען כי מלכה העלה לרשת פרסומים "שנועדו להפיץ שקר כאילו מר בנט לקח במרמה 50 מיליון שקלים מכספי הציבור לצורך השבחת ביתו, במהלך כהונתו של מר בנט כראש הממשלה". בין היתר, נטען כי מלכה פרסם "פרסומים כוזבים על יחסיהם של בני הזוג בנט", וכי הוא "פרסם תמונה של מר בנט במליאת הכנסת, תוך שהוא רומז כי מר בנט אלים כלפי רעייתו".

בנט ואמו בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)
בנט ואמו בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)

בנוסף נטען כי מלכה פרסם כי בנט הוא "מרגל כמו אלי כהן בסוריה, רק הפוך", ובכך ביקש להציג את מר בנט כמי שפועל עבור ממשלות זרות לפגוע בישראל",  ועוד. עו"ד איתמר ברקאי, המייצג את מלכה, השיב בין היתר כי מדובר ב"תביעת השתקה נעדרת כל בסיס ויסוד, אשר הוגשה בחוסר תום לב ומשיקולים זרים ופסולים תוך ניצול לרעה של הליכי משפט, העומדת כולה בניגוד מוחלט לחוק ולפסיקה".

לטענת ברקאי, "מטרת התביעה היא מסע יח"צ וקמפיין "גוועלד" מטעם מי שהשקר הוא עבורו כאוויר לנשימה, תובע שתפס בדרכי הונאה של בוחריו את כס השלטון וזאת אך לשם מימוש גחמותיו ותאוות השררה האישית שלו. זהו התובע, אשר בעזות מצח מלין על ביקורת לגיטימית שהופנתה כלפיו כראש ממשלה".

יגאל מלכה (צילום: אבשלום ששוני)
יגאל מלכה (צילום: אבשלום ששוני)

בתביעה של בנט ואמו, נטען כי הרב יוסף מזרחי אמר בדרשה כי בנט הוא רפורמי וכי אמו אינה יהודיה. בכתב התביעה נכתב:  "גב' בנט, שנולדה כיהודייה, צאצאית למשפחה שרבים ממנה הושמדו בשואה, בשל יהדותם, ועלתה לישראל כמעשה ציוני, בעוזבה חיי רווחה; יחד עם בעלה, אביו המנוח של מר בנט, ג"מס יעקב וייל;, החלה לקבל פניות רבות מאנשים, גם כאלה המכירים אותה, המבקשים לשאול אותה שאלות לגבי יהדותה, שהרי הם שמעו כי ישנו "רב" כזה או אחר הטוען אחרת".

בכתב התשובה, טען עו"ד יוסף ויצמן המייצג את מזרחי, כי "נפתלי בנט התחיל בקמפיין בחירות לראשות ממשלת ישראל פעם נוספת ובחר להשתמש בנתבע כמו גם בנתבעים נוספים כדי לזכות בקולות, פרסום ורווח פוליטי".

לטענתו של ויצמן, "התביעה הוגשה בשיהוי של כשנה ומעלה כמו גם פנייה לנתבע או ביצוע פעולות משפטיות כלשהן בנדון. מדובר בתביעת השתקה שהגיש ראש ממשלה לשעבר בעל ממון ויכולות כלכליות להשתיק אדם פשוט שהעז לדבר ולהביע דעה וביקורת כנגדו וכנגד אמו. ויצמן הוסיף כי "התביעה הוגשה בסכום חריג ומופרז בסך 1,000,000 ש"ח זאת ללא שום תימוכין והוכחות על נזק כלשהו שנגרם לתובעים לפיכך מדובר בתביעת סרק טורדנית וקנטרנית שנעשתה לצורך הפחדה, השתקה, התשה ופרסום אישי ופוליטי".

יוסף מזרחי (צילום: אבשלום ששוני)
יוסף מזרחי (צילום: אבשלום ששוני)