הפרקליטות ביקשה מבית המשפט, פעם נוספת, שלא לקיים בירור עובדתי לגבי הטענות של סנגוריו של מיקי גנור, עורכי הדין רווית צמח ועמית ניר, כי גנור נחקר בניגוד לחוק בנוגע לראש הממשלה בנימין נתניהו - למרות שלא היה לכך אישור מהיועץ המשפטי לממשלה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

הפרקליטות ביקשה לדחות על הסף את הטענה כי הודאותיו של גנור הושגו בדרך לא חוקית של קיום חקירה נגד ראש ממשלה ללא אישור יועץ משפטי לממשלה - בניגוד לחוק יסוד הממשלה, אך השופטת טלי חיימוביץ' קבעה כי "בנסיבות אלה יש לברר טענות עובדתיות" וכי בשל כך לא ניתן לקבל כעת החלטה בבקשת הפרקליטות - אלא רק בסוף פרשת התביעה או לאחר שכל חומר הראיות הרלוונטי ייפרש בפניה.

בבקשת הפרקליטות נכתב כי "אין בכוונת המאשימה להסכים, אף לא בשתיקה ואף לא במסגרת הסכמה דיונית שאינה מחייבת, לטענות חסרות השחר של ההגנה בדבר התנהלותן של רשויות החוק".

לטענת הפרקליטות, "היועץ המשפטי לממשלה דאז (אביחי מנדלבליט, א"ב) היה מעורב בכל השלבים הרלוונטיים, הן טרם הפתיחה בחקירה נגד הגורמים החשודים, לרבות כאלה מסביבתו הקרובה של ראש הממשלה, והן במהלך החקירה".

הפרקליטות הוסיפה כי "כל ההתפתחויות הרלוונטיות לעניין זה בחקירה היו בידיעתו ועל דעתו, לרבות בדבר ההיתכנות כי החקירה תחשוף אינדיקציה למעורבות או מודעות אפשרית של ראש הממשלה אף כי לבסוף הדבר לא עלה במסגרת החקירה ובחקירות עד המדינה בפרט".

כפי שפורסם במעריב, הסנגורים צמח וניר מחזיקים תמלולים מחקירתו של מיקי גנור, אשר לטענתם מוכיחים כי גנור נחקר באופן ישיר נגד ראש הממשלה נתניהו ללא אישור יועמ"ש, זאת בניגוד לחוק יסוד הממשלה.