פרקליטות מחוז דרום הגישה כתב אישום חמור נגד קוטייר עודה, ראש ארגון הפשיעה ואחד האסירים המסוכנים בישראל, המייחס לו ריבוי עבירות של סחיטה באיומים כנגד אנשי סגל וקצינים בכירים בשירות בתי הסוהר.

חטפו, תקפו וסחטו קטין: כתב אישום הוגש נגד שלושה תושבי הצפון
הקרבות בעולם התחתון: מאסר בפועל למבצעי ניסיון החיסול של בנו של שלום דומרני
 
כתב האישום הינו פרי חקירה שניהלה בחודשים האחרונים היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז מרכז, בתיאום עם מחלק חקירות ומודיעין בשב"ס, וזאת בשל שורה של הפרות משמעת והתפרעויות בבתי סוהר שונים, שקדמו להן עבירות של סחיטה ואיומים אשר הופנו ע"י האסיר עודה לעבר מפקד הכלא, קצין המודיעין והסוהרים.

באחד המקרים איים על אחד הקצינים בכלא ואמר לו "אתה וג.ג (קמ"ן מחוז דרום) אני מזיין אתכם, אני אתה וג.ג זה אישי, אתה וג.ג אני מזיין אתכם אישית בחוץ, תלך עם אבטחה בחוץ".

במהלך החקירה הצליחו חוקרי הימ"ר לגבש תשתית ראייתית מוצקה המגבשת את הראיות לגבי עודה, המרצה 18 שנות מאסר בגין עבירות חמורות, מהם עולה כי בכל פעם שבקשתו להטבה נדחתה, מיד הוא הפעיל סנקציות, איים על הסוהרים בכלא אוהלי קידר. הוא ביקש לקבל תנאים מופלגים ובקשותיו נדחתו, כגון לארח 21 אורחים מבחוץ, ובאופן לא מפתיע חייליו ששוהים בבתי כלא אחרים נחשפו למידע ויחד עם גורמי פשיעה נוספים שרצו לחבור לארגונו של עודה, החלו להתפרע בתאים, ניסו לתקוף סוהרים.

בעבר היו מקרים דומים שלא התגבשו לכתב אישום נגד קוטייר, אם כי חלק מחייליו הואשמו. כעת מאמינים במשטרה כי כתב האישום החמור יוביל להרתעה ממשית ובית המשפט יידע להחמיר עם עונשו של האסיר שבמשך תקופה ארוכה מטיל אימה על גורמים בבתי הסוהר, לרבות הבכירים שבהם, ופועל תוך עבירות חמורות של סחיטה באיומים.

מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון שיבח את הימ"ר המחוזי על חקירה מקצועית וממוקדת שבסיומה, הצליחו החוקרים לגבש תשתית ראייתית כנגד הנאשם באופן המאפשר כליאתו אחר סורג ובריח לשנים ארוכות. עוד הדגיש הממ"ז: מדובר בפרשיה חמורה שבה אסיר מעז לאיים על נושאי תפקיד ממשלתי, במתקן כליאה לאומי, ולעבירות אלה יש מחיר וענישה נדרשת במלוא החומרה.