ארבעה נערים, בני 17-15, נעצרו הבוקר (שלישי) בחשד למעורבות בתקיפת הנער בפתח תקווה. לאחר שהסרטונים הקשים הופצו ברשתות החברתיות, חוקרי תחנת פ"ת, בשיתוף פעולה עם מערכי המודיעין של מחוז המרכז, הצליחו לזהות את המעורבים, בשני הסרטונים השונים שהופצו - כשבראשון חבורת נערים מאיימת ומכה נער באמצעות אקדח איירסופט, ובסרטון השני, תקיפה שמבצעת החבורה היריבה נגד אחד מהחשודים בתקיפה הראשונה.

בתוך כך, המשטרה הגיעה לביתו של אחד המעורבים שעשה שימוש לכאורה באקדח איירסופט ומבצעת חיפושים בדירה. מבירור ראשוני עולה כי הסרטון האלים, בו הותקף נער בצורה אכזרית, הינו תגובה לאירוע אחר. כחלק מהתגובה, שני קטינים עשו תרגיל "כיפה אדומה", במהלכו הובילו המעורבים למקום המפגש קטין אחר, שאיתו היה להם מחלוקת, ושם תקפו אותו בחריפות, פגעו בו באקדח איירסופט, והוא פונה לטיפול בבית החולים.

תקיפת הנער בפתח תקווה. קרדיט: לפי סעיף 27 א' (צילום :שימוש לפי סעיף 27 א')

בעקבות האירוע, חבריו של אותו הקטין החליטו להשיב לתוקפים כ"מידה כנגד מידה". המעורבים הזמינו את אחד מהם לגינה הציבורית, או שפגשו אותו במקום, ושם במשך שתי דקות התעללו בו באכזרות. במשטרה רואים את האירוע בחומרה רבה, והחקירה בראשיתה. בהתאם לצורכי החקירה, תבחן המשטרה הבאת החשודים בהמשך לדיון בבקשה להאריך מעצרם בבימ"ש

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי: "מרגע שהתיעוד הקשה עלה לרשת הנחתי על פתיחה מהירה בחקירה והשקעת כל המאמצים החקירתיים כולל טכנולוגיה כדי להביא למעצר של החשודים. אנחנו כמשטרה מחוייבים להביא את החשודים שנהגו באלימות חסרת רסן אכזרית ומעוררת שאט נפש לדין ולדרוש את עונשם הכבד. בימים האחרונים נחשפנו ברשת למספר סרטונים בהם תיעוד של אלימות בני נוער, כל המקרים מטופלים ע״י המשטרה והחשודים יועמדו לדין. אני קורא לכל אזרח שנתקל בתיעוד של אירוע אלים להציף אותו מיד לפני משטרת ישראל כדי שנוכל להגיע לחשודים במהירות. בהנחייתי כמפכ״ל במקרים אלה חקירות ייפתחו גם בלי תלונות תוך שמירה על פרטיותם של הקורבנות ובני משפחותיהם".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "כל הכבוד לממ"ז מרכז אבי ביטון ולשוטרי מחוז מרכז על מעצר נחוש ומהיר של ארבעה נערים מפתח תקווה החשודים ב-2 מקרי אלימות חמורים. כבר במהלך הלילה עת פורסמו התיעודים המזעזעים ברשת הנחיתי את גורמי המשטרה להביא למעצר החשודים במהירות האפשרית. עלינו לגלות אפס סובלנות עם אירועים מסוג אלו, ואין לי ספק שגם החשודים הנוספים יעצרו בקרוב".

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, הגיב לאירוע הקשה: "בשעות האחרונות מופץ סרטון ברשתות החברתיות אשר מתעד מקרה אלימות קשה בין בני נוער. גורמי הרשות והמשטרה פועלים לאיתור פרטי המעורבים. על אף שמדובר באירוע חריג שאינו מאפיין את בני הנוער בפ"ת, חשוב לי להדגיש כי אנו מוקיעים, מגנים ומוקעים בפה מלא שימוש באלימות מכל סוג, ויחד עם גורמי האכיפה נפעל כנגדה ביד קשה.  במקביל נמשיך להשקיע בתכניות חינוכיות, בהסברה, בפרויקט עיר ללא אלימות, בהוספת עוד סירות בטחון עירוניות, בהתקנת מצלמות ובכל מה שיידרש כדי למגר את התופעה הרעה הזו".

"אירוע שהופך את הבטן"

דובר המשטרה, אלי לוי, שוחח הבוקר עם אודי סגל וענת דוידוב וב-103FM והתייחס לאירוע הקשה: "אירוע שהופך את הבטן לכולנו ומטלטל את כל המדינה מאז אתמול. הסרטון עלה לרשתות החברתיות. למרות שאין תלונה במשטרה, גם המפכ"ל וגם מפקד המחוז הנחו מיד לפתוח בחקירה. הסרטון הראשון שעלה לרשת חשף בפני משטרת ישראל שורה של אירועים אלימים קשים מאוד. אירועים שבאמת הופכים את הבטן. יש כבר 4 עצורים בני 15 עד 17".

אתה יודע משהו על הנערים?
"נערים שלומדים, כן. נערים של בתי ספר. נערים שיכולים להיות הילדים של השכנים שלנו. האלימות הזאת היא קשה ואכזרית. אנחנו נביא את החשודים, כולם, לדין כדי למצות איתם את החקירה ואת המשפט. משטרת ישראל תגיע לבית המשפט כדי לדרוש פה עונשים כבדים".

"כל תלונה נבדקת, וכל תלונה מטופלת בשיא העוצמה. נכון שיש לנו הרבה משימות על כתפיהם של המשטרה, במקרה הזה, ברגע שיש תיעוד שמובא בפני השוטרים הרבה יותר קל לפעמים להגיע לחשודים".