הותר לפרסום: בתום מצוד שנמשך כ 11 חודשים, היחידה המרכזית בלכיש של המחוז הדרומי, עצרה את החשוד המרכזי ברצח המנוח בני שלמה, שאירע בתאריך 3 באוקטובר 2022 במרכז הארץ. היום (שלישי) יובאו כלל החשודים בפני בית המשפט השלום באשקלון בבקשה להאריך את מעצרם.

נערים תקפו בשוקר ובאגרופים: המשטרה חוקרת אירוע חריג בפתח תקווה
איומים וסחיטות בבית הכלא: ראש ארגון הפשיעה קוטייר עודה הואשם

ראשיתה של חקירת רצח המנוח בני שלמה, הוטלה על היחידה המרכזית של מרחב לכיש, שכבר באותו היום עצרה לחקירה מספר חשודים במעורבות ברצח, לאחר שלפי החשד נמלטו מהזירה. במקביל, המשיכו חוקרי הימ"ר בליווי פרקליטות מחוז ת"א, לגבש את תמונת המודיעין ואת התשתית הראייתית, עד לאיתור זהותו של אחד החשודים המרכזיים בביצוע החיסול בפועל, שנמצא מאז בבריחה.

זירת החיסול של בני שלמה בתחנת הדלק באזור (צילום: אבשלום ששוני)
זירת החיסול של בני שלמה בתחנת הדלק באזור (צילום: אבשלום ששוני)

לאורך השנה האחרונה, מרחב לכיש בפיקודו של נצ"מ רועי ולדמן, המשיך לנהל את המצוד אחר החשוד המרכזי, לצד סיכול חיסולים ממוקדים עקב השינויים במפת הפשיעה, ובשילוב זרועות עם ימ"ר מרכז, יחידות של מחוז הדרום ויחידות מיוחדות של המשטרה, תוך ביצוע פעולות איתור והשקעת משאבים רבים ביו"ש וברחבי הארץ.

בימים האחרונים התקבלה במשטרה 'ידיעת הזהב', שהובילה לדירת המסתור בקומה ה-30, במגדל מגורים בעיר רמת גן, בה שהה החשוד המרכזי ברצח, תושב רמלה כבן 20, ואתמול פשטו עליה שוטרי ימ"ר ויס"מ לכיש יחד עם שוטרי יחידת יואב של המחוז הדרומי, ועצרו אותו לחקירה יחד עם שלושה חשודים נוספים בשנות ה-20 לחייהם מאזור המרכז, בחשד שסייעו לו.

החשוד הוא "קצין ביצוע" המשתייך לארגון הפשיעה של ג'רושי אולם אין ספק הוא שככל הנראה נשלח על ידי ארגון אחר. במהלך התקופה שלאחר הרצח הוא שהה ונמלט בין מספר מקומות, בין היתר גם ביהודה ושומרון.

מעצר חשודים ברצח בני שלמה  (צילום: מתוך רשתות לפי סעיף 27 א על פי זכויות יוצרים)
מעצר חשודים ברצח בני שלמה (צילום: מתוך רשתות לפי סעיף 27 א על פי זכויות יוצרים)

מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן: "לאחר כמעט שנה של מאמצים שהתרכזו בסופו של דבר לעשרה ימים האחרונים בהם השקענו מאמצים רבים בכדי להגיע לחשוד. בעזרת תחכום רב, נועזות וסבלנות התקבלה 'ידיעת הזהב' ביחידה המרכזית של מרחב לכיש בשיתוף פעולה מלא עם כלל יחידות הימ"ר ובפרט של מרכז. אני משבח את השוטרים שלנו על פעולה מצוינת במסגרת המלחמה של המחוז בסכסוכים המדממים".