מועד אבו אלקיעאן, שנאשם יחד עם אחיו, זקריה ואיוב בעבירה של רצח בנסיבות מחמירות של הילד עיסא אבו אלקיעאן, בן ה-12 מחורה, שנכלד בחנות סלולר אותה הציתו על רקע סכסוך קרקעות, שוחרר למעצר בית. אבו אלקיעאן נלכד באש הכבדה, בעת שהגיע למקום על מנת לתקן את מכשיר הסלולר האישי שלו. החלטה זו התקבלה בניגוד לעמדת הפרקליטות.

התחזו לשוטרים ועקצו קשישים: שני צעירים חשודים בהונאה
בחשד שניסה לרצוח את קרוב משפחתו: הוארך מעצרו של תושב מזרח י-ם

נאג'ח אבו אלקיעאן, אביו של הילד, שוחח עם "מעריב" בעקבות ההחלטה, ותקף: "זה מאוד קשה לקבל את זה, אני בחוסר אונים. החשש שלא יהיה צדק בתיק הזה מתגבר". עוד אמר אלקיעאן: "זה לא אותם חיים, לא אותו בית. אין יום שאני לא יושב לבד ומתחיל לבכות. זה פשוט הרס את כל החיים שלנו. בסופו של דבר סמכנו על המדינה, סמכנו על בית המשפט וזה נראה אבוד. אם במקרה כזה מזעזע לא נותנים את הדין, אז אני כבר לא יודע לאן נגיע".

מפרקליטות מחוז דרום, נמסר בתגובה: "הפרקליטות לאורך כל הדרך התנגדה לשחרורו ממעצר. בשלב הראשון ביהמ"ש המחוזי קיבל את עמדת הפרקליטות והורה על מעצרו עד תום ההליכים, בגין החלטה זו הוגש ערר ובית המשפט העליון קבע כי בעניינו של מועד (ורק בעניינו) יש לשלוח לתסקיר מבחן ולבחון מחדש את ההחלטה. לאור האמור ולמרות התנגדות הפרקליטות לאחר שהתקבל תסקיר חיובי בית המשפט המחוזי הורה על מעצר בדרך של איזוק אלקטרוני".

על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד שולי רוטשילד, הנאשמים, על רקע סכסוך קרקעות, הגיעו באור יום ברכב ללא לוחיות זיהוי לחנות טלפונים באיזור התעשיה בחורה, תקפו באמצעות אלות את בן משפחתם וריססו גז פלפל על פניו. לאחר מכן, הציתו הנאשמים את החנות, בה נכח באותה עת גם עיסא אבו אלקיאן בן ה-12 שהגיע לתקן את מכשיר הטלפון הנייד שלו.

האש התפשטה והחנות החלה לבעור וכתוצאה ממעשי הנאשמים, נגרמו לקטין כוויות נרחבות בדרגה 3 בכ-95% מגופו, וכן נפצעו שני מתלוננים נוספים. הקטין אושפז בבית החולים כשהוא מורדם ומונשם, אך נפטר בתאריך ה-13.7.22, בבית החולים כתוצאה מהפציעות שנגרמו לו.

כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של רצח בנסיבות מחמירות, הצתה, חבלה בכוונה מחמירה, תקיפה בנסיבות מחמירות, שיבוש מהלכי משפט ועוד.