ראש אגף המבצעים במשטרה לשעבר, ניצב בדימוס אמנון אלקלעי, שחשף לפני כחודש וחצי כי, לטענתו, מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי דקר אותו ברגלו במהלך ישיבת חפ"ק, הגיש בשבוע שעבר תלונה במחלקה לחקירות שוטרים כנגד המפכ"ל.

בכיר לשעבר במשטרה טוען: "המפכ״ל שבתאי דקר אותי ברגל, ראיתי אדם מבוהל"

אז, כזכור, טען ניצב בדימוס אלקלעי במסגרת תכנית הטלוויזיה "אנשים" בקשת 12: "לא סיפרתי למח"ש ולא סיפרתי באותה העת לממלא מקום מפכ"ל.  אמרתי לכולם שזו תאונה מביכה ובאמת זה מביך - קצין בכיר במשטרה בא, דוקר קצין אחר ברגל. אני ראיתי אדם מבוהל, אבל הוא דקר אותי". כמו כן, הביע ביקורת על תפקודו ואמר: "אני חושב שהמפכ"ל לא מנהל נכון את המשטרה ואפילו מסוכן". אלקלעי אישר ואימת היום את פרטי התלונה.

מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר כי התלונה הוגשה ותיבחן כמקובל. ממשטרת ישראל נמסר: "במידה ויידרש, יתייחס המפכ״ל לתלונה במקומות המקובלים".
עו"ד אלירם בקל המייצג את המפכ"ל בפני ועדת מירון מסר בתגובה: "דומה כי מר אלקלעי החליט לעשות כל שביכולתו על מנת להישאר בתודעה הציבורית, גם במחיר של פגיעה במשטרה ובעומד בראשה בתקופה מורכבת זו. לאחר שניסה לפגוע במפכ"ל בעדות מגמתית בוועדת מירון, ולאחר שניסה לפגוע במפכ"ל בהצגה חלקית של אירועי שומר חומות, יצא מר אלקלעי לאחרונה לסבב ראיונות ששיאו, כפי שהסתבר היום, בדיווח על הגשת תלונה בגין אירוע שהתרחש לדבריו לפני כשלוש שנים. למר אלקלעי אין כל הסבר לשאלה מדוע התעכב בהגשת התלונה במשך כל השנים הללו, ולא בכדי. המפכ"ל יידרש לתלונה מביכה זו בדרכים המקובלות, ובשלב זה אין לו אלא לאחל למר אלקלעי שימצא דרכים טובות יותר, ובעיקר ראויות יותר, למלא את זמנו לאחר פרישתו".