הצהרת תובע הוגשה היום (שישי) נגד ארבעה צעירים תושבי פתח תקווה וראש עין בחשד למעורבותם בלינץ' בנער בגינה הציבורית בפתח תקווה. הצהרת תובע נוספת הוגשה נגד קטין נוסף השוהה במעצר בית. בכוונת הפרקליטות להגיש נגדם כתבי אישום כבר בימים הקרובים. 

כנופיות הנוער בפ"ת: "ארגנו כיפה אדומה לנערים"
סרטון התקיפה בפתח תקווה: מה ניסו ההורים לעשות לפני שדלף לרשת?

חוקרי מחלק הנוער בתחנת פ"ת פתחו השבוע בהנחיית מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, בחקירה יזומה ומואצת עם היוודע דבר סרטון במהלכו נראו מספר קטינים התוקפים לכאורה בצורה חמורה קטין אחר בגן ציבורי בעיר כאשר במקביל פורסם סרטון נוסף, בו לכאורה נצפה קטין מאיים באקדח על קטין אחר ואחר כך תוקף אותו באופן חמור.

חוקרי התחנה, בסיוע מערכי מודיעין של מחוז מרכז ומרחב שרון, הצליחו תוך מספר שעות לאתר ולעצור את החשודים במעורבות, ומעצרם הוארך בבית המשפט בהתאם לחומרת מעשיהם והחשד המיוחס להם.

פרקליט אחד החשודים, עו"ד אילן ששון, טען כי  "אנחנו מבינים שכל הרשת גועשת מאירוע שפורסם ברשת. הלקוח שאני מייצג לא קשור לאירוע התקיפה, הוא הבחור שביקשו את נפשו ובעקבות זה הרביצו לבחור שתועד בסרטון. הסרטון מזעזע גם אותנו, גם אותו, אבל שיהיה ברור לכולם - הוא לא קשור לסרטון הזה".

עו"ד ברוריה פריד המייצגת את הנער שהוכה טענה כי "הנער טען בפני שיש לו הודעה שנמצאת במשטרת פתח תקווה שהנער שהוכה עם הנשק שלח לו ובה הוא כתב: 'תודה רבה על העזרה, אתה לא מעורב'. לא רק שהוא לא היה מעורב, הוא נתן עזרה לנער שהותקף. בגלל הסרטון הקודם בו הוא נוכח, המשטרה רוצה לחקור אם הוא יודע עוד דברים שיכולים לעזור לה. זה נער נורמטיבי, לומד ברמלה. ארובות העיניים שלו שבורות, האף שבור, עור התוף קרוע - הוא נראה נורא ואיום".

עו"ד ברוריה פריד המייצגת את הנער שהוכה בפ"ת (צילום: אלון חכמון)

מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון: "משבח את שוטרי תחנת פ"ת, בהובלת מפקדת התחנה- סנ"צ רויטל קרקו, על ניהול מקצועי ונחוש של חקירה יזומה, החל מחשיפה מהירה של זהות כלל המעורבים ומעצרם, לצד גיבוש התשתית הראייתית, על אף שמרביתה התבססה על מידע רשתי ולא מתלונה רשמית, בשונה מחקירה "קלאסית" המתחילה מהגשת תלונה עם פרטי קורבן, מקום ומועד אירוע ואף חשודים פוטנציאלים, כאן הצליחה היחידה החוקרת לחשוף במלאכת מחשבת את כל הפרטים עד למעצר המעורבים לשם מיצוי הדין עמם. המסר הוא חד וברור- לא נקבל  אלימות וסיכון הציבור, כן נדרשת מעורבות הורים וכלל סוכני החברות".