בליל השנה החדשה: אלמונים הציתו במהלך הלילה (שבת) את פסלו של ראש הממשלה לשעבר דוד בן גוריון סמוך לחוף פרישמן בתל אביב.

עוברי אורח שהגיעו למקום הבחינו בשינוי שחל בפסל המוכר ודיווחו על כך למשטרה. נסיבות המקרה טרם התבררו ונפתחה חקירה שלאחריה נעצר חשוד, דר בית בן 34 מעורער בנפשו שמוכר לרשויות.

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, מסר: "עצוב מאוד שבתחילת השנה החדשה מישהו החליט לפגוע באחד הפסלים הכי אהובים בעיר, פסלו של סמל תקומת ישראל - דוד בן גוריון. נחדש את הפסל בהקדם כדי שיעמוד מחדש במהירות האפשרית וישוב לשמח את תושבי ותושבות העיר, ובעיקר את הילדים".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

איתן דוניץ, מנכ״ל המכון למורשת בן גוריון מסר: "אני מקווה ומייחל לכך שלא יתברר שמדובר בהצתה מכוונת. הפסל הזה, מספר על בן-גוריון האדם וגם על בן-גוריון המנהיג - זה שלא מעט בזכותו אנו חיים כאן היום ביחד. גם על כך שלמד לעמוד על הראש כאדם מבוגר  וגם על כך שתמיד שאף להסתכל על הדברים אחרת ולמצוא פתרונות לשיפור מציאות חיינו. לצד כל זה נזכיר שאין קדושים במדינות דמוקרטיות וגם בן-גוריון אינו קדוש. הוויכוח ואי ההסכמה הם אבני יסוד בדמוקרטיה. יחד עם זאת אנו קוראים בעת הזאת להנמכת הלהבות ולוויכוח אמיתי במסגרת כללי המשחק הדמוקרטי".

חן אריאלי, סגנית ראש עיריית תל אביב ומחזיקת תיק הרווחה: "מטריד לפתוח את השנה בהשחתה אלימה של אחד מסמלי המדינה. אנחנו במדרון חלקלק שרוחו מגיעה ישר מהניסיון למחוק את מגילת העצמאות ואת הדמוקרטיה שלנו. אף אחד לא ישרוף לנו את ההיסטוריה. נדאג שהפסל ישוחזר במהרה".

מנכ״ל המועצה הציונית בישראל, עוז חיים: ״רק אמש בירכנו אחד את השניה בברכת שנה טובה וקיווינו לבשורות משמחות וכבר בבוקר אנו נחרדים לשמוע את הידיעה על השחתת פסלו של אבי האומה שלנו. דווקא בראש השנה ובעיר העברית הראשונה, בחרו מי שבחרו לעשות את המעשה הבזוי הזה בכדי לפגוע לנו בסמל ובלב. הפגיעות המרובות לאחרונה בסמלים, בערכים ובסממנים שלנו, מחייבות להדאיג כל מי שרואה עצמו כציוני ואוהב ישראל".