מעל שנה לאחר ש"ירדה מהרדאר" ולא כתבה כלל ברשתות החברתיות לאחר הרשעתה, גלית צרפתי, שהואשמה בעבירות של חטיפת בנה ממשמורת והפרת הוראה חוקית, כתבה לכבוד ראש השנה פוסט ברשתות החברתיות, ובו דיווחה על מצבה יחד עם בנה.

12 חודשי מאסר על תנאי הוטלו על גלית צרפתי בגין חטיפת בנה

"שנה טובה ומתוקה וחג שמח לכל החברים והמשפחה, הרבה זמן לא כתבתי בקבוצה. התעסקתי בהחזרת הילד אליי, אז החל מאוגוסט הילד חזר אליי לזמני שהות שוויוניים. אין אושר גדול בעולם, הלב חזר לפעום. אני והילד מאושרים עד השמיים, תודה לכל מי שתמך וחיבק, שעבר איתי שנתיים וחצי מאתגרות. אני רוצה לאחל שנה טובה לכל האימהות והאחיות למסע המטורף של החיים, שנלחמות כמו לביאות למען צדק ילדינו.  אני מלאת תקווה שהשנה נתבשר בבשורות טובות, שנה של צדק, שנה של שלווה ונחת, בריאות אהבה ושמחה. שולחת לכולם חיבוק של כוח, אהבה ושמחה, ותמשיכו להפיץ טוב ואהבת חינם".

בהמשך דבריה, ציטטה שיר שיכול "לחזק ולתת תקווה", כלשונה, "מכתב לאחי", של עילי בוטנר, ובו בין היתר השורה: "אל תפחד, תשאף לדעת אל תדאג, עוד תקיים מי שבידו לגעת יש שבליבו עוד לנחם אל תפחד, ימים יבואו ועונות שנה תחלוף אתה תראה שעוד נגיע אל הסוף".

רבות מאלו שליוו אותה כתבו: "אחד הפוסטים המרגשים לתחילת השנה. מאחלת לכם להמשיך להיות יחדיו ולצבור המון חוויות טובות ומהנות". אחרת כתבה: "גלית, כמה כיף לראות שקיבלת את הלב שלך חזרה וחזרת לחיים. מאחלת לשניכם שתמשיכו למלא את הזמן יחד ובאהבה גדולה להמשך הדרך השביל ארוך תצעדו בו יחד ותמשיכו לחייך".

החיפושים אחר גלית צרפתי ובנה בן ה-5 (צילום: באדיבות המשטרה)
החיפושים אחר גלית צרפתי ובנה בן ה-5 (צילום: באדיבות המשטרה)

כזכור, 12 חודשי מאסר על תנאי ו-100 שעות עבודה לתועלת הציבור הוטלו על גלית צרפתי בת ה-43, שהואשמה בחטיפת בנה בן החמש. במסגרת הסדר טיעון לאחר מתן גזר הדין צרפתי, כתבה בקבוצת הפייסבוק שנאבקה למענה: "לאחר דיון ממושך היום בפלילי אני רוצה לשתף מה אמרתי לשופט שנתן היום פסק דין: 'כבוד השופט אני שילמתי מחיר יקר, לקחו לי הכול, מה שנשאר לי זה המילה שלי. אין חולק שאני אמא טובה, ללא עבר פלילי, שגידלה את הילד חמש שנים. אני לוקחת אחראיות על מעשיי, הייתי חסרת אונים מול המערכת שלא בדקה ולא חקרה כשהייתי מגובה בראיות, לא יכולתי כאמא לשלוח את בני להיפגע לאחר שהרופא הגיש תלונה במשטרה, צירפתי גם ראייה חדשה. אני מבינה את חומרת העבירה ולכן לקחתי את עסקת טיעון כי החלטתי להתרכז במאבק העיקרי שלי להחזיר את הילד, חובתי בתור אמא להגן על הבן שלי".

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אדווה וייצגן לוי, צרפתי ניהלה נגד אב בנה הקטין בן כחמש הליכים רבים בבתי המשפט, במטרה לשלול ממנו את זכות המשמורת על בנו, בטענה כי ביצע בו עבירות מין, אך ערכאות המשפט קבעו כי אין לקבל את טיעוניה. עוד הואשמה בכך שהפרה את צווי בית המשפט לענייני משפחה, הקשורים בהסדרי הראיה בין האב לבנו, ובית המשפט לענייני משפחה השית עליה קנסות והוצא צו לעיכוב יציאת הקטין מהארץ.