היחידה המרכזית במחוז תל אביב פענחה פרשיית מטעני החבלה וההצתה שהתרחשו באזור המרכז, כך הותר היום (שני) לפרסום. פענוח הפרשה התרחש לאחר שבחודשים האחרונים התנהלה חקירה סמויה בימ"ר אודות אירועים אלימים שהתרחשו במחוז במסגרת הסכסוך בין הארגון של יוסי מוסלי לארגון של ערן חייא. 

על פי החשד, במהלך חודש אוגוסט בצל ניסיונות סחיטה אירעו מספר אירועי אלימות ושימוש באמצעי לחימה בהם נטלו חלק ארבעה חשודים וקטין נוסף בן 17, תושבי ראשון לציון ויבנה. עוד עלה החשד כי לק מהחשודים תכננו באירוע הראשון להצית בית עסק ברעננה ולשם כך מילאו  מיכלים בנוזל דליק והגיעו כשהם רכובים על קטנוע למקום, שם ביצעו על פי החשד את ההצתה ונמלטו. 

באירוע נוסף על פי החשד, חלק מחברי הכנופייה הגיעו ליישוב ארסוף עם מטען חבלה ופוצצו אותו בפתח בניין מגורים. במשטרה חושדים בנוסף כי הנער בן ה-17 ביצע ירי באמצעות אקדח באזור ראשון לציון לעבר שני רוכבי קורקינטים שהצליחו להתחמק ולא נפגעו. החשוד נמלט מהמקום ונטש את הקטנוע עימו הגיע לביצוע הירי.

רס"מ רועי מועלם, חוקר בימ"ר ת"א, על מעצר חברי הכנופייה (צילום: דוברות המשטרה)

עוד עלה בחקירה החשד כי הכנופייה ניסתה להטמין מטען חבלה מוכן להפעלה, אולם בלשי הימ"ר שנערכו לסיכול, הבחינו בהם וביצעו מעצר של שני חשודים. בהמשך, ביצע עצרה המשטרה שלושה חשודים נוספים. במספר חיפושים שבוצעו באזור מגוריהם תפס מצבור של אמצעי לחימה ביניהם לבנת חבלה, שני מטעני צינור, רימון הלם ואקדח עם כדור בקנה.

מעצרם של כלל החשודים הוארך מעת לעת ובימים האחרונים הוגשה נגדם הצהרת תובע לקראת כתב אישום חמור בבית המשפט השלום בת"א.