נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ', הנחה את בית החולים שיבא תל השומר לקיים בירור מול פרופ' גלי רגב יוחאי מבית החולים, זאת לאחר שהפגינה בשטח בית החולים נגד הרפורמה המשפטית.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

החלטת הנציב באה בעקבות פנייתו של עו"ד צבי גוטוטר, בה נכתב כי במהלך חודש יולי "הופץ במדיה סרטון בו נראית הנילונה עומדת בבית החולים בשעות העבודה לובשת חולצה עם הדפס פוליטי מובהק. אוחזת במקרופון נושאת נאום פוליטי רווי שקרים במהותו ומסיתה כנגד הממשלה".

לאחר מספר שעות, הגיבה רגב יוחאי לפרסום, וכתבה: "חברים יקרים, אל דאגה, לא יפחידו אותנו ולא יסתמו לנו פיות! לא עברתי כל עבירה ולכן גם לא זומנתי לשיחת ברור או הבהרה! אמשיך בקול גדול לומר שאטפל באופן שוויוני בכל מטופלי, בנשים, בלהט"בים, בערבים, בחרדים, במצביעי כל הקשת הפוליטית (כן, גם בגזענים שבינהם)".

עו"ד גוטוטר טען כי התנהלותה של רגב יוחאי הינה בניגוד להוראות התקשי"ר, ודרש מהנציב "לנקוט בהליכים המשמעתיים הראויים למען תיפסק התופעה בה מנצלים רופאים במערכת הבריאות בכלל והממשלתית בפרט את מעמדם לעשיית הון פוליטי ולמאבק ברצון הבוחר".

בנצייבות שירות המדינה הודיעו לגוטוטר כי בעקבות פנייתו "פנינו אל הנהלת בית החולים שיבא בו מועסקת פרופ' רגב והנחנו אותם לקיים עימה בירור, להבהיר לה כי מעשיה עלולים להוות עבירת משמעת ולהזהיר אותה לבל תפעל באופן דומה בעתיד".

בעקבות כך, סגן מנהל המרכז הרפואי שיבא למינהל ארגון ומשאבי אנוש, המשנה לרופאים למנהל שיבא ומנכ"ל בית החולים, "קיימו שיחה עם פרופ' רגב במסגרתה הבהירו לפרופ' רגב את נהלי העבודה וההוראות המחייבות בתחום זה". בנוסף, צוין כי "מאז השיחה הדברים מיושמים על ידי פרופ' רגב ועל ידי כלל הגורמים הרלוונטיים במרכז הרפואי".

מבית החולים נמסר: "המרכז הרפואי שיבא דוגל בשיח פלורליסטי הכולל את מגוון הדעות והעמדות. אנו מעודדים שיח כזה, אשר מעיד על חוסן ארגוני, ומקפידים שיתקיים בהתאם לנהלים. המרכז הרפואי שיבא ימשיך להיות סמל של לכידות ואחדות חברתית".