פרשת אריה שיף בן ה–70 שירה בפורץ בערד נגמרה היום (שני) סופית אחרי כשלוש שנים, זאת לאחר שהשופטת דחתה את תביעת מיליוני השקלים שהוגשה על ידי בני משפחת הפורץ שנהרג. בנוסף השופטת קבעה כי אם יחליטו לנסות להגיש תביעה נוספת – יחוייבו בהוצאות.

נעצר בשל הסעת נוסעים מעל המותר - והסתיר שניים נוספים בתא המטען | פרסום ראשון
השוד האכזרי בדרום הסתיים בקטטה בין המוכר לשודדים | צפו בתיעוד
 
כזכור, בנובמבר 2021 גזר בית המשפט המחוזי בבאר שבע את דינו של שיף, שירה למוות במוחמד אלאטרש לאחר שניסה לפרוץ לרכבו, והוא נידון לתשעה חודשי עבודות שירות, אותם החל לרצות, ופיצוי עונשי של 10,000 ש"ח למשפחת ההרוג. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להטיל עונש בן ארבע עד שש שנות מאסר על שיף, שהורשע בהמתה בקלות דעת של אלאטרש, לאחר שפרץ לרכב סמוך לביתו בערד בנובמבר 2020, אך בית המשפט בחר בעונש מקל. לפרקליטות עמדה האפשרות להגיש ערעור על גזר הדין לבית המשפט, אך בחרה שלא לערער.

בינואר 2022 הגישו אלמנתו ושמונת ילדיו של ההרוג, מוחמד אל- אטראש, תביעת נזיקין נגד שיף, ובה דרשו פיצוי בסך 4.3 מליון ש"ח על הנזק שנגרם להם בהריגתו. המשפחה לא התייצבה לדיון ואף איש מטעמם או עורך דינם, ועל כן בית המשפט המחוזי דחה את תביעתם.

בן שיף, בנו של אריה אמר ל"מעריב": "זו סאגה שגוררת אותנו כבר שלוש שנים. לא ביקשנו את זה ולא רצינו את זה. אנחנו שמחים שזה נגמר. המילה היא שחרור. ההורים שלי נורא הזדקנו בשלוש השנים האלה, היו הרבה חרדות ודאגות. אנחנו פשוט שמחים שזה מאחורינו. זה גם מסר. בית משפט זה לא חברת ביטוח של גנבים. בית המשפט זרק את התיק הזה החוצה, חבל שזה לא הסתיים יותר מהר. ההורים שלי הם זוג פנסיונרים שחיו על קצבאות. הם (התובעים) שלחו חכה למקום הלא נכון".

פרשת אריה שיף התרחשה בלילה של ה-28 בנובמבר 2020, כאשר שלושה רעולי פנים מהפזורה הבדואית הגיעו במטרה לפרוץ ולגנוב רכבים בערד. למשמע הרעשים התעורר שיף, יצא עם נשקו האישי,  קרא לגנבים לעצור וירה לעבר הרכב - אך פגע פגיעה קטלנית במוחמד אל- אטראש. שני חברי החוליה הנוספים נמלטו.