בית משפט השלום בירושלים קיים היום (שלישי) דיון בבקשתו של פעיל הליכוד, רמי בן יהודה, לבטל את כתב האישום שהוגש נגדו בגין איומים כלפי בנה של התובעת הראשית במשפט נתניהו, ליאת בן ארי.

מבקר הפנים של הליכוד מגלה: זו הסיבה שרמי בן יהודה לא הורחק מהמפלגה

עורכת דינו של בן יהודה, עדן פוליטקין מהסנגוריה הציבורית, אמרה בדיון: "יש רדיפה בלתי מוצדקת פוליטית כלפי פעילי ימין לעומת הגנה בלתי מוצדקת כלפי הנוגעים בתיקי ראש הממשלה ומשם האמירה המיוחסת לו בכתב האישום כלפי בנה של המתלוננת. בסוף אנו רואים כתב אישום שמוגש נגד פעיל ימין שסך הכל ניסה להביע את דעתו במסגרת חופש הביטוי".

פוליטקין הוסיפה כי הפרקליטות מסתמכת על תיק אזרחי, למרות שלא ניתן לעשות היקש מהתחום האזרחי, שם רף ההוכחה הנדרש נמוך לעומת התחום הפלילי בו נדרש רף הוכחה גבוה יותר והפגיעה בנאשם גדולה יותר.

ליאת בן ארי, רמי בן יהודה (צילום: אבשלום ששוני)
ליאת בן ארי, רמי בן יהודה (צילום: אבשלום ששוני)

נציגת הפרקליטות אמרה כי "הבקשה שהוגשה מטעם הנאשם ניסתה באיזה דרך לבסס טענה שהנאשם מופלה לצד אחרים שאמרו אמירות כאלה ואחרות שנוגעות לבנה של המתלוננת והם לא הועמדו לדין. חברתי אומרת טענה הפוכה, שכל פעילי הימין מופלים לעומת אחרים - שלא ברור מי הם. היא לא הביאה ראיה לכך וזה נטען בעלמא ללא בסיס ולכן  הנאשם לא מוכיח את הטענה של אכיפה בררנית".

השופט דוד שאול גבאי ריכטר החליט כי ההחלטה בעניין הבקשה לביטול כתב האישום תישלח לצדדים בהמשך.