בית המשפט המחוזי בתל אביב קיים אמש (שלישי) דיון בעתירה שהוגשה נגד החלטת עיריית תל אביב שלא לאפשר לקיים תפילת כל נדרי ותפילת נעילה ביום כיפור עם מחיצה בחלק קטן משטח התפילה, כבכל שנה, בכיכר דיזינגוף.

לשון הרע ופגיעה בפרטיות: בעלה של השרה סילמן תובע פעילת מחאה
קטטה בין בני משפחה פרצה ברהט: השוטרים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות
 
במהלך הדיון, אמרה עורכת הדין של העותרים: "אנחנו בהבעת צער על זה שאנחנו כאן. למעשה, ולמען הדרמה, מאז המנדט הבריטי בארץ ישראל שהמופתי והציבור המוסלמי לחצו לסלק כל סממן יהודי מהכותל והמשטרה הבריטית סילקה בכוח מחיצה, מה שגרר סערה בין לאומית. אחד מהזרזים של מאורעות תרפ"ט הנוראיים. שהיינו בגלות ולא הייתה מדינה ועד היום לא נשמע איסור על אביזר תפילה יהודי בארץ ישראל. לא נשמע. זו חרפה גדולה להיות כאן היום".

לטענתה עורכת הדין, "העירייה לא מוסמכת לשלול הצבת מחיצה במרחב הציבורי לצורכי תפילה. אנחנו חיים במדינה דמוקרטית, ליברלית, האזרח רשאי לעשו כרוחו מלבד מה שבחוק נאסר ואין איסור בחוק".

עוד הוסיפה כי "הגשנו לבית המשפט צילומים שבהם רואים תפילות עם מחיצה בחגים מוסלמיים, עיד אל פיטר וחג הקורבן, ואנחנו כמובן תומכים בזכותה של הקהילה המוסלמית להתפלל במרחב הציבורי בתל אביב. ישנה איפה ואיפה בין יהודים למוסלמים. אני מאוד נזהרת אך העובדות מדברות בעד עצמן, הרדיפה היהודית במדינת היהודים היא חרפה גדולה".

לטענת העותרים, הפגיעה בשוויון לא נעצרת בהבדל הגישות של עיריית תל אביב בין יהודים למוסלמים, כיוון שכתוצאה מההחלטה נשים יודרו מהתפילה: "החלטת העיריה מדירה נשים באופן בוטה. גברים חייבים במניין ונשים לא נמנות למניין ולא מחויבות במניין. לכן אם בתוך הקהל הדתי, בני מין אחד יצטרכו לוותר אלו יהיו הנשים הדתיות כי אף אחת לא תרצה שבעלה לא יוכל לקיים את חובתו להתפלל לפי התורה".

נציג עיריית תל אביב, עו"ד שמואל זינגר, השיב כי "כל הטענות המבוססות על פגיעה בחופש דת צריכות לפני כן לבסס את קיומה של חובה דתית להתפלל בכיכר דיזנגוף, או לחלופין שלא ניתן לקיים את מצוות תפילת יום כיפור". בנוסף, זינגר אמר כי "במקרה של התפילה של הקהילה המוסלמית למתחם שיש בו הפרדה – לא התבקש היתר וממילא לא ניתן היתר".