הרב אלי סדן, העומד בראש מכינת עלי, הגיש תביעה נגד משה רדמן, מראשי המחאה, על לשון הרע. זאת, לאחר שרדמן טען, לדבריו, כי הרב תומך בסרבנות.

המתקפה החדשה של טלי גוטליב: "לפטר מיד, לא ראוי לייצג את ישראל" 

הרב סדן דרש בכתב התביעה נגד רדמן פיצוי כספי בגין הוצאת לשון הרע בזדון בסך של 150,000 שקלים, או לחילופין "בלבד ורק אם ייקבע כי הנתבע לא הוציא דיבתו של התובע בזדון", לחייב את הנתבע בפיצויים בסך של 75,000 שקלים, ללא הוכחת נזק, "בגין ביצוע עוולה של הוצאת לשון הרע". כמו כן, מתבקש רדמן בכתב התביעה לפרסם הבהרה בחשבון הטוויטר שלו, בה יודגש כי הדברים שאמר לא היו אמת וכי הוא חוזר בו מהם.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

על פי כתב התביעה, רדמן אמר במהלך דיון שהתנהל על תופעת הסרבנות בצה"ל בעקבות הרפורמה המשפטית: "כשהרב דוב ליאור והרב אלי סדן וכל הרבנים של הציונות הדתית שקראו לסירוב פקודה, ליטרלי לסירוב פקודה לחיילים סדירים בהתנתקות, מה קרה? אותם שכחתם".

משה רדמן (צילום: ראובן קסטרו)
משה רדמן (צילום: ראובן קסטרו)

לדבריו של הרב סדן, הוא מעולם לא קרא לסרב פקודה. "להיפך, הוא התנגד באופן מובהק לכל סרבנות שהיא", נטען בכתב התביעה. "ניטיב אם נצטט מתוך כתבה שפורסמה בעיתון הארץ בזמן אמת בנדון כשבין היתר צוטט הרב סדן כאומר: 'סרבנות תפורר את צה"ל. אני מתנגד לה בכל תוקף. מי שיש לו בעיה והדבר נוגד את מצפונו, שילך וידבר עם המפקד שלו. אני בטוח שהמפקדים יגלו הבנה, ואם לא תהיה הבנה, צריך לבצע את הפקודה'".

"מדובר אם כן בשקר גס של הנתבע אשר לא היה לו כל מקום, והוא נאמר על מנת ליתן תירוץ לנתבע להצדקת התנהגותו הנלוזה", הובהר בכתב התביעה. 

בתגובה למסמך התביעה, הגיב משה רדמן ברשת החברתית: "חבל לי שהרב סדן בוחר להגיש תביעות סרק, אני חולק עליו בהמון דברים אבל לא אשמח לראות אותו מפסיד בבית משפט ונדרש לתת תשובות בנוגע לשיעורים שלו ושל שאר הרבנים במכינה. מקווה שהוא יחסוך מעצמו את הטיול המיותר הזה".