כלל 11 הנאשמים בפרשת האונס מהמזעזע באילת הורשעו היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בכלל העבירות שיוחסו להם, למעט לעבירה של אי מניעת פשע שיוחסה לשניים מהם. 

"אנסו באכזריות תוך אובדן צלם אנוש": פרטי כתב האישום בפרשת האונס הקבוצתי באילת
האונס באילת: אחד הנערים החשודים ניסה להתחמק ממעצר

האונס שאירע בתאריך ה-12.8.20 במלון "הים האדום" באילת, בו נאנסה קטינה בת 16, הוביל לזעזוע גדול ותגובות רבות. "אין לנו אלא לחזור על מושכלות יסוד – לכל אדם נתונה האוטונומיה המלאה על גופו ורצונו. בכל רגע ורגע נתון, ואפילו תוך כדי קיום המגע המיני, יש לאדם זכות להחליט כי אינו מעוניין בו יותר. לכל אדם הזכות לבחור את האופן בו הוא רוצה להתנהל בתחומי החיים השונים, והוא אדון לגופו ולאוטונומיה שלו", נכתב בהחלטה. 

נגה ברגר, איגוד מרכזי הסיוע, מארגנת ההפגנה מול ביהמ"ש (צילום :צילום פרטי)

עוד הוסיפו: "הסכמה יש לקבל באופן ברור, ואין לאף אדם בסיס להסיק מהסכמה שניתנה למגע מיני במקום ובזמן אחר, כי בכך ניתנה הסכמה מראש גם למגע מיני עימו. התנהגות מינית קודמת או התנהגות "פרובוקטיבית" לכאורה, לא נותנת לגיטימציה לפגיעה מינית ולא מעידה על הסכמה. מתירנות מינית לא מתירה פגיעה מינית, ואין כל מקום להצבעה על התנהגות מינית מתירנית ככזו המתירה קיום מגע מיני עם אותו אדם, או מרמזת על כך שהוא מעוניין בכך, כפי שניסו הנאשמים לעשות כאן".

בית המשפט ביקש להדגיש כי "לכל אחד ואחד מהנאשמים, בכל מקום ובכל סיטואציה, האחריות המלאה על מעשיו הוא. העובדה שמעשה העולה כדי עבירה פלילית נעשה בתוך קבוצה, יכול רק להחמיר את נסיבות ביצועו וכך גם מורות הוראות הדין במקרה של ביצוע עבירות מין בצוותא. ואין פטור מאחריות פלילית כי "כולם היו שם" או "כולם עשו את זה".

כמו כן, נכתב: "אין כל מקום לראות בכך שמדובר בנערים היוצאים לחופשה רחוק מהבית כנסיבה מקלה, ואין מקום ל"הנחת גיל" או ל"הנחת אווירת חופשה". נהפוך הוא. מה שקרה באותו מסדרון בקומה השניה במלון "הים האדום" באילת, זו התפרקות מוחלטת מכל הגבולות, ביזוי, החפצה, השפלה ופגיעה בכבוד ובאוטונומיה של המתלוננת. זאת כשהנאשמים (פרט לנאשם 11 שחלקו התבטא בשידול בלבד), לוקחים חלק באותו ביזוי מיני, החפצה והשפלה, כחלק מהתנהגות קבוצתית שלילית קשה ומבזה".