חיסול מחומש בבסמת טבעון: זוג הורים ושלושת ילדיהם ממשפחת דלאייקה, נורו למוות היום (רביעי) מטווח קצר בעת שהיו בביתם, ככל הנראה על ידי אלמונים רעולי פנים שהפתיעו אותם במקום. פראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום איתרו אותם ללא סימני חיים ונאלצו לקבוע את מותם. גבר נוסף נפצע באורח בינוני ופונה להמשך טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לזירה והתקבל בצעקות "לך הביתה".

האונס המזעזע באילת: כלל 11 הנאשמים בפרשה הורשעו
תושבת המרכז הורשעה בגין עבירות מס בשווי של מעל למיליון שקלים

כוחות המשטרה ממחוז חוף הגיעו לזירה, ובשלב נבדק חשד האם יש קשר לחיסול הבוקר בחיפה, או שמא מדובר בסכסוך אחר שהוביל לחיסול. מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי קיבל עדכון ממפקד מחוז חוף ניצב דני לוי ורח״ט מודיעין תת ניצב דרור אסרף. המפכ״ל הנחה להזרים לשטח הזירה את כל האמצעים הטכנולגיים העומדים לרשות המשטרה והכוחות כולל להב 433 ויחידות ארציות.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מפכ''ל המשטרה יעקב שבתאי בזירת הטבח בבסמת טבעון (צילום: דוברות המשטרה)
מפכ''ל המשטרה יעקב שבתאי בזירת הטבח בבסמת טבעון (צילום: דוברות המשטרה)

"נחצה פה קו אדום. מי שביצעו את הרצח הזה הם מחבלים ומבחינתנו מדובר בפיגוע. המשטרה תעשה הכל כדי להגיע לאותם רוצחים". כך ציין מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי בסיומה של הערכת המצב בבסמת טבעון. שבתאי הוסיף כי המשטרה כולה מגויסת כרגע לטובת חקירת הרצח שהתקיים בכפר. המפכ"ל הנחה את כל הגורמים לעשות שימוש בכל האמצעים שיש לרשות המשטרה וכן שילוב זרועות בכל היחידות, הארציות והמחוזיות, לטובת מיצוי החקירה.

המחאה נגד ב ן גביר בבסמת טבעון (צילום :גדיר האני)

פראמדיק מד"א עופר ויניק סיפר: "מדובר באירוע קשה מאוד. במקום הייתה המולה רבה. שישה פצועים סבלו מפציעות חודרות בגופם. מיד התחלנו בבדיקות רפואיות, לצערנו 3 גברים ו-2 נשים היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם. גבר בן 49 שנפצע באורח בינוני מפונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים".

תושבת המועצה האזורית מספרת: ״היינו בבית ושמענו קולות של סירנות משטרה מהרחוב. יצאנו מהבית, לא הבנו מה קרה ואז שמענו על הרצח המזעזע במשפחת דלאייקה שקרה בתוך ביתם. אנשים בכו וצרחו. המצב לא יכול להימשך בצורה הזאת, מפקירים אותנו מדי יום. אין לדעת מי יהיה הנרצח הבא״.

החיסול בבסמת טבעון. קרדיט: תיעוד מבצעי מד"א (צילום :תיעוד מבצעי מד"א)

אירוע האלימות המחריד הגיע לאחר שמוקדם יותר היום עאטף אבו כליב, גבר כבן 50, חוסל בחיפה. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירת האירוע, מצאו אותו ללא סימני חיים ונאלצו לקבוע את מותו. שלושה רעולי פנים חמושים בנשק אוטומטי פתחו לעברו בירי מסיבי, גרמו למותו במקום ונמלטו מהזירה. כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום ופתחו בחקירה. הקורבן הוא בן דודו של עומאר אבו כליב, חבר בארגון הפשע של נאסר חרירי. 

כמו כן, אירוע בסדר גודל דומה אירע לפני כשלושה חודשים ביפיע. בזמנו נרצחו חמישה בני אדם באירוע ירי מזעזע. מהחקירה עלה כי הירי בוצע מנשק אוטומטי. כל הנרצחים היו בתוך המגרש לשטיפת מכוניות. כל החמישה משתייכים לארגון הפשיעה של בכרי, אולם גורמים המקורבים למשפחות הנרצחים דוחים את הטענה לפיה יוחס לקורבנות קשר כזה או אחר, הם מציינים כי מדובר לפי הידוע להם בסכסוך על קרקעות בין משפחות.

המחאה נגד בן גביר בבסמת טבעון (צילום: גדיר האני)
המחאה נגד בן גביר בבסמת טבעון (צילום: גדיר האני)