בבסמת טבעון מתקשים לעכל את המראות הקשים, לאחר הטבח המזעזע בו נרצחו חמישה בני משפחה בביתם בכפר. תושבת האזור סיפרה היום (רביעי) בשיחה עם מעריב, כי "אנשים בכו וצרחו", והוסיפה: "זה לא יכול להימשך".

"היינו בבית ושמענו קולות של סירנות משטרה מהרחוב", היא שחזרה. "יצאנו מהבית, לא הבנו מה קרה ואז שמענו על הרצח המזעזע שקרה בתוך בית המשפחה. אנשים בכו וצרחו. המצב לא יכול להימשך בצורה הזאת, מפקירים אותנו מדי יום. אין לדעת מי יהיה הנרצח הבא".

החיסול בבסמת טבעון (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
החיסול בבסמת טבעון (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

תושב בסמת-טבעון מספר בעילום שם: ״אני אזרח ישראלי-בדואי. שירתי כלוחם בצבא, ואני פצוע עמוקות מהיחס המזלזל של המדינה אליי. אני שירתי בצה״ל - וכשרוצים להביא מישהו מהשטחים או מארגנטינה מביאים. חייב לטפל במצב כאן, אנחנו לא יכולים לצאת מהבית ומפחדים. עכשיו אנחנו חייבים לצאת לרחוב ולהילחם. אני בן 60, ובחיים לא היו אירועי ירי בסדר גודל כזה. מה שקורה כאן זו מדינה תת-רמה, לא יכולים לשלוט על הפשע, למה? איך נכנסים לבית והורגים משפחה״. 

אחותו, תושבת האזור, מוסיפה: "אני מפחדת לישון בבית, חייבים לעזור לנו. לצערי החברה הערבית היא חברה חלשה כרגע. אנחנו מבקשים מהממשלה שתעזור לנו עכשיו. חייבים לאסוף נשק מכל הצעירים וארגוני הפשע. יש מספיק אימהות שאיבדו את ילדיהן. יש לי הרבה חברות שהילדים שלהן נרצחו - כל כך הרבה צעירים שלא הספיקו לחיות. אנחנו רוצים לחיות - ולא למות".

גדיר האני, פעילה חברתית מהמגזר הערבי, שיתפה בבכי בעקבות מקרה הרצח בבסמת טבעון: ״קשה לי להאמין שלמרות כל מה שאנחנו עושים, מקרי הרצח לא פוסקים. התחושה היא שהממשלה מתעלמת, וכבר אי אפשר להכיל את זה. אני קוראת לממשלה לשים את הנושא בראש סדר העדיפויות, וליישם את התוכניות ללחימה בפשיעה במגזר הערבי של הממשלה הקודמת״.

ד״ר ת׳אבת אבו ראס, מנהל שותף של יוזמות אברהם מוסר: ״עוד טבח בחברה הערבית. שתי נשים ושלושה גברים נרצחו בבית אחד בבסמת טבעון. חלאס. הגיע הזמן לרפורמה בביטחון האישי. ראש הממשלה חייב לפטר את השר לביטחון לאומי ולהחיל באופן מיידי תכנית רחבה לטיפול בפשיעה בחברה הערבית. זה מצב חירום״.

פראמדיק מד"א עופר ויניק, שהגיע לזירה, סיפר כי "מדובר באירוע קשה מאוד. במקום הייתה המולה רבה. שישה פצועים סבלו מפציעות חודרות בגופם. מיד התחלנו בבדיקות רפואיות, לצערנו שלושה גברים ושתי נשים היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם. גבר בן 49 שנפצע באורח בינוני פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים".