היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הודיעה הערב (חמישי) כי הוחלט לגנוז את תיק החקירה בו נחקר השר איתמר בן גביר כחשוד בביצוע עבירת איומים, בעקבות התקרית מדצמבר 2021 בה תועד שולף נשק לעבר מאבטחים.

בהודעת היועמ"שית לבג"ץ נכתב כי "החקירה נסובה סביב עימות שהתפתח בין השר בן גביר לבין שני סדרנים בגין חניה במקום המסומן כאסור לחניה בחניון תת קרקעי בגני התערוכה בדצמבר 2021. במהלך האירוע דיברו הצדדים באופן תוקפני זה כלפי זה, התקדמו זה לעבר זה, והשר בן גביר, אשר סבר שהסדרנים הם מאבטחים חמושים וחש, לדבריו, מאוים, אחז באקדח כשהוא מ ופנה כלפי מטה, ואף הרימו למשך שנייה".

היועמ"שית הסבירה כי "בחינת מכלול הראיות וניתוחן העלתה כי לא ניתן לקבוע ברף הנדרש במשפט פלילי מה היו הנסיבות המדויקות שהובילו לתחילת העימות ולאופן שבו הוא התפתח. זאת, בין היתר, כתוצאה של חסר ראייתי בכל הנוגע לרגעיו הראשונים של האירוע, ובשים לב לגרסאות הסותרות של הצדדים בעניין זה".

עוד כתבה היועמ"שית, כי למרות שבן גביר "נהג שלא כפי המצופה מכל אזרח, בוודאי כמצופה מנבחר ציבור, ניתוח התשתית הראייתית העלה כי לא ניתן לשלול את טענתו כי חש סכנה ממשית לחייו, וכי אחיזתו בנשק היתה במענה לאיום ולסכנה שחש".

כזכור, בדצמבר 2021 פורסם סרטון בו נראה בן גביר, אז ח"כ באופוזיציה, שולף אקדח לעבר מאבטחים ערביים בגני התערוכה, כי לטענתו איימו עליו. בן גביר אמר: "השניים איימו עלי ואמרו לי 'נהרוג אותך', נ***ן אותך, אנחנו נרביץ לך".