משטרת ישראל פתחה בחקירת חשד לאירוע רצח שאירע הערב (חמישי) בשטח פתוח בסמוך למחלף בית קמה שבכביש 6, לאחר שעיד אבו חסאן אלזיאדין, תושב פזורת אלעזזמה בשנות ה-70 לחייו נורה למוות בסמוך למחלף בית קמה. 

החיסול בחיפה: תשעה מחברי ארגון חרירי נעצרו בחשד לרצח
בחברה הערבית יש פי 6 מקרי רצח - בחברה היהודית שיעור הפענוח גבוה בהרבה 

כוחות המשטרה של המחוז הדרומי ומז"פ הגיעו במהירות ואיתרו את זירת האירוע ופתחו בחקירה תוך איסוף ממצאים ופעולות נוספות לאיתור חשודים המעורבים באירוע. על פי החשד, הרקע לרצח הוא נקמה על רצח שהתרחש לפני כשנתיים. מחר הייתה אמורה להתקיים סולחה בין הצדדים המסוכסכים, אך בעקבות האירועים היא התבטלה.

מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן שעמד מקרוב על פעילות כוחות המשטרה בעיר רהט הגיע לזירת האירוע וקיים הערכת מצב שבמסגרתה הנחה להטיל את החקירה על היחידה המרכזית במרחב הנגב. בנוסף, הנחה לבצע פעילות אכיפה כלפי משפחות המעורבות בסכסוכים אלימים ולהשקיע את כלל המאמצים לאיתור ומעצר חשודים המעורבים באירוע. 

חברו של הנרצח סיפר ל"מעריב": "מחר הייתה צריכה להתחיל סולחה על הרצח שקרה לפני שלוש שנים, מה שקרה עכשיו יעשה בלאגן גדול. זה אחד השייחים המוכרים במגזר, מה שיקרה זה כאוס. אני לא אתפלא אם מחר יהיו חמישה נרצחים כנקמה בפזורת רמת חובב, שם מתגורר כל השבט. הוא היה ליד רהט בזמן הרצח כי רעה שם את הכבשים שלו".

בתוך כך, ראני עזאייזי, צעיר כבן 20 נורה הערב למוות בפורידיס. צוותי מד"א שהגיעו לזירה פינו אותו לבית החולים הלל יפה תוך ביצוע פעולות החייאה, אך הצוותים הרפואיים בבית החולים נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

זירת רצח בפורידיס (צילום: דוברות המשטרה)
זירת רצח בפורידיס (צילום: דוברות המשטרה)

פעיל חברתי מפורידיס וחברו של הנרצח סיפר כי עזאייזי נורה בסמוך לביתו, בעת שרכב על קטנוע. "אנחנו חיים בקטסטרופה", סיפר. "מה שקרה הערב הוא חיסול בין שתי כנופיות, לפני שלושה שבועות נרצח חבר שלו. גורמים בכירים במשטרה אף יודעים את השמות של הפושעים ולא עושים כלום. הם אפילו נותנים לזה אולי סוג של גיבוי, זו התחושה שלנו.

ראני עזאייזי שנרצח בפורידיס (משמאל) (צילום: ללא קרדיט)
ראני עזאייזי שנרצח בפורידיס (משמאל) (צילום: ללא קרדיט)

"יש לנו תחושת תסכול עמוקה בכפר, ובחברה כולה. זו מעמסה על הלב כאשר מאבדים את תחושת הביטחון הבסיסית. הרצח אירע בלב הכפר - באמצע הרחוב, כשהעסקים פתוחים והאנשים מסתובבים. בדיוק ברגעים אלה, משיבים אש ויורים על בית של אחד העבריינים. יש עוד פצוע".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לאירועים האלימים האחרונים, ואמר: "העדויות מהרציחות האחרונות בחברה הערבית מזעזעות וקורעות את הלב. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים".