הסערה בבית הסוהר רמון: חמש סוהרות יזומנו במהלך השבוע לחקירה ביחידה לחקירות סוהרים ב-433. שלושה מהן כבר קיבלו את הזימון לחקירה, ויגיעו אליה מחר, בעוד שהשתיים הנותרות צפויות לקבל את הזימון בהמשך השבוע. חלקן חשודות בקיום יחסים אסורים עם האסיר הביטחוני, בין אם אינטימיים או שיחות אסורות שנערכו באמצעות מכשיר סלולרי שהחזיק המחבל בתאו. הנותרות, חשודות כי ידעו על המתרחש, אך לא דיווחו על כך. 

מחדל בשב"ס: חיילת קיימה קשר אינטימי עם אסיר ביטחוני ונעצרה
בשל החשד לקשר אינטימי עם אסיר: יופסק שירות חיילות באגפים ביטחוניים

כאמור, הפרשה שנחשפה המטרידה שנחשפה אתמול, עוררה סערה. חיילת שמשרתת כסוהרת בבית סוהר רמון קיימה קשר אינטימי עם מחבל אסיר ביטחוני שמשויך לפת"ח. הפרשה החלה בעקבות מידע מודיעיני שהגיע אל ענף ביטחון מידע בשב"ס, ולפיו חיילת בשירות חובה שמשרתת כסוהרת קיימה בשנה האחרונה קשר אינטימי עם אסיר ביטחוני מכלא רמון.

מחקירה פנימית של השב"ס עלה חשד שהאסיר הביטחוני מחזיק בתאו טלפון נייד, שבאמצעותו הוא נהג להתכתב עם הסוהרת ואף לקבל והחליף עימה תמונות. נציין כי בעקבות הפרשה נקבע כי חיילות לא ישרתו יותר במערך של סוהרות מול אסירים ביטחוניים. אלה שנמצאות בתפקיד ימשיכו לשרת.

הסוהרת טענה שהאסיר איים עליה ודרש ממנה להתכתב איתה ולא הוא יחשוף את הקשר בינהם, ומאחר והוא נחשב לאסיר דומיננטי היא פחדה ממנו. עוד טענה כי כולם ידעו שיש לו טלפון נייד, אך כולם העלימו עין כמו שקורה לא מעט בארגון.

בתוך כך, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע כי יביא לישיבת הממשלה הקרובה החלטה להקמת וועדת בדיקה ממשלתית בראשות שופט שתבחן את התנהלות ארגון שב"ס ומדיניות הפעלת סוהרות החובה באגפים הביטחוניים ושתעסוק גם בפרשיית הסרסור בסוהרות וגם בפרשייה שנחשפת כעת ושנמצאת בחקירת שב"ס.

צעדים אלו מצטרפים לצעדים שהוביל השר בן גביר מראשית כהונתו להוצאת כלל סוהרות החובה מהאגפים הביטחוניים לאחר 20 שנה בהם משרתים חיילי חובה בשב"ס - תהליך שכבר החל ובמסגרתו כבר הוצאו מאות סוהרות בשירות חובה מהאגפים הביטחוניים, ואמור היה להסתיים במחצית 2024. כעת בעקבות הנחיית השר והנציבה שהגיעה ביום שישי האחרון נערכים בשב"ס להוצאת כלל סוהרות החובה מהאגפים הביטחוניים - תוך שבוע עד 10 ימים.