"מדובר במחדל חמור, מאז ששמעתי על המקרה הבטן מתהפכת לי, אירוע בלתי נתפס, במיוחד אחרי פרשת הניצול המיני של הסוהרות בכלא גלבוע", כך פותחת בכירה לשעבר בשירות בתי הסוהר את השיחה עמה בעקבות "פרשת הסוהרות 2" שנחשפה בסוף השבוע האחרון. אותה בכירה, שאחזה בתפקידים מרכזיים בשב"ס, פשוט לא יכולה לשאת את הדברים שהיא שומעת.

סערת הסוהרות בכלא רמון: בשב"ס יכלו למנוע את המחדל?
בשל החשד לקשר אינטימי עם אסיר: יופסק שירות חיילות באגפים ביטחוניים

"אירוע כזה לא יכול להתרחש. סוהרת בכלל, כל שכן חיילת בת 18-20, וגם לא סוהר, לא רשאים ולא מורשים לפתוח תא של אסיר בטחוני, רוצח מתועב פסיכופת מסוכן, לבד, אין דבר כזה, זה נוגד באופן חמור לנהלים", היא מאשימה ומוסיפה: "צריך להבין שאסיר ביטחוני נמצא באגף מבודד עם שמירה של 24 שעות ביממה במקום מרושת במצלמות וכל פתיחה של דלת האגף ודלת התא שלו אמורה להפעיל חיישנים המגיעים ממכשירי הקשר של הקלעים, של הסוהרים, של הקצינים. אי אפשר שיקרה מצב שבו אותה סוהרת ניגשה לבד לתא של אסיר בטחוני, פתחה את דלת התא ואיש לא ידע על זה. זה פשוט לא נכון, משהו בסיפור הזה לא מתיישב עם הדעת".

כמו כן, התייחסה לפרטי האירוע: "לפתוח תא של אסיר בטחוני ולשהות איתו לבד בתא זה אירוע דמיוני, אלא אם כן יש לאירוע הזה ישנם שותפים בסוד. האירוע היה צריך להדליק נורה אדומה כבר מראשיתו, אני לא רואה מצב שהתקיימו ביניהם יחסי מין אלא אם כן שוב יש שותפים למפגשים הללו, שותפים שידעו והחרישו".

בנוסף, אותה בכירה מרימה גבה ותוהה איך קורה שדווקא במשמרת של מפקד כלא רמון, מי שהיה המפקד של הקצינים באסון הכרמל שהתרחש בשנת 2010, מתרחש אירוע חמור כל כך.

היא הביעה תמיהה, נוכח הצטברות האירועים בשב"ס: "הדברים הללו, אם אכן  התרחשו כפי שמתארים אותם - משמעותם זילות והפרה של כל הנהלים לפני, בעקבות ואחרי פרשת הסוהרות שנוצלו מינית על ידי המחבל עאטללה מכלא גלבוע. קשה לי להאמין שהמערכת התנהלה עד כדי כך ברשלנות, ואפשרה לאירוע כזה להתרחש. אסירים ביטחוניים מצליחם להחדיר טלפונים, זה לא מקרה היחיד וגם לא הראשון.

"לעיתים זה קורה באמצעות מבקרים, לפעמים באמצעות עורכי דין, אבל במקרים רבים יש תפיסות בעקבות בדיקות שיקוף שנערכות. אני לא מאמינה שסוהרת עוברת כאלה בדיקות, אבל כמי ששירתה את המערכת במשך 30 שנה, ברור לי באופן נחרץ שאם מציבים גבול לאסיר בטחוני מסוכן ככל שיהיה, הוא לא יסטה ממנו. פה קרו דברים אחרים וחייבים לבדוק אותם עד תום", היא מוסיפה. 

בכיר נוסף לשעבר בשב"ס הוסיף: "מה שקרה כאן גובל בשערורייה, הסוהרת טוענת שהיא אוימה על ידי האסיר ויש לבדוק את טענותיה. אבל מדוע לא דיווחה שהוא מחזיק בטלפון חכם? מדוע חזרה לתאו? הרבה שאלות שחובה לשאול ואם אכן פעלה על פי הכללים, מישהו אחר אמור לשאת את הדין. זה עוד אירוע שמשאיר כתם גדול על שב"ס, הארגון הזה במצב גרוע והטענות שהם חשפו את האירוע בפעילות יזומה הן לא יותר ממגוחכות, כבוד שחשפו את האירוע אבל בושה שהאירוע התרחש".