"אני לא רואה את עצמי עד עוין ואני לא מתכוון לסתור את דבריי במשטרה. היה לי אתמול יום קשה מאוד והקפדתי להיות נאמן לדברים. ניסיתי לדייק נקודה. ככל שזה אפשרי אמשוך את תשובתי האחרונה ואנסה להמשיך להיות צמוד לגרסתי במשטרה. זה קשה לי נפשית". אמר שלמה פילבר במהלך עדותו במשפט נתניהו כמה שייצרב אולי כדחיפה לכדור השלג שהובילה את הפרקליטות לשקול להגיש כנגדו כתב אישום בעקבות מה שהם מגדירים כהפרה יסודית ומהותית של הסכם עד המדינה.

האם תיק 4000 קרס בעקבות עדות פילבר? פרקליט נתניהו לשעבר מסביר
הפר את הסכם עד המדינה? הגורמים שיקבעו אם פילבר יועמד לדין

בפרקליטות חשו בחודשים האחרונים כי פעם אחר פעם עדים שמגיעים עם גרסה אחת מן המשטרה משנים את אמירתם על הדוכן באופן כזה שהוא פוגע באופן קשה בהליך המשפטי אותו ניהלו, הם ביקשו להכריז על עדים כעדים עיונים מספר מקרים אך השופטים לא נענו נראה זה כמוצא די אחרון עבורם לקראת המשך ניהול המשפט. ההחלטה עדיין לא נפלה אך בהחלט מדובר בתמרור אזהרה עבור פילבר.

תיק 4000 הפך מהתיק עם הסעיף הקשה ביותר סעיף השוחד לתיק המחורר ביותר בהתחלה הוגדר כבטון יצוק לאחרונה השופטים קבעו כי אין ממש סעיף השוחד ויהיה קשה להוכיחו בפרקליטות לא נכנעים צעד זה גם הוא במסגרת סל כלים שחושבים לעשות שם. ראינו בקשות חוזרות לחקירות חוזרות רק לאחרונה הדבר נעשה בעדותו של ינון מגל אך השאלה המרכזית היא מה בדבר אמון הציבור. ניתן היה לראות במהלך היום הרבה ביקורת על הפרסום הזה ועל ההחלטה המסתמנת של הפרקליטות אך היו גם קולות אחרים שעדיין רואים בפרקליטות כגוף אולי האחרון שעומד בפני אותה השחתה שהם חוששים ממנה וכמגן גם על שלטון החוק. 

בחזרה לפילבר ישנן עוד אפשרויות כמו חילוט כספים שנתן על עמידה בהסכמה הודעה כזו אחרת לבית המשפט על הכוונה לחזור מההסכם ועוד עוד טרם הצעד מרחיק הלכת ביותר. בתחילה חשבו כי עם שורת עדי מדינה ושלל ראיות נוספות וכמות עדים אסטרונומיים יהיה די לפרקליטות להרשיע את נתניהו בעבירת השוחד כיום גם בהחלטה זו יש עוד נדבך להרגשה שהתיק שהיה אמור להיות בעיניהם החזק ביותר ממשיך לקבל את החבטות הקשות ביותר. 

ובינתיים גם השבוע הזה וגם בשבוע הבא לא יתקיימו דיונים בין היתר עקב פטירתו של אביה של השופטת רבקה פרידמן פלדמן.  בימים אחרים כל עדות מהמשפט הייתה פותחת את מהדורות החדשות בשבועות האחרונים לצד הביטולים תיק 4000 עוסק בעיקר בחוקרים ומשכך העניין הציבורי דועך וגם התובנה בפרקליטות שתיק 4000 דועך גם איתו