החיסול של אדיר איבגי תושב קריית מלאכי בפיצוץ מטען ברכבו בחצב שבגזרת לכיש, גרר אחריו מעצר מהיר שביצעו בלשי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז המרכז שבחודשים האחרונים "יושבים על הזנב" של בני משפחת ג'ארושי וההגעה שלהם לזירת החיסול תוך זמן קצר הובילה למרדף "עצבני" ונחוש במהלכו נאלצו הבלשים לעשות שימוש בירי ממנו נפגע אחד החשודים באורח אנוש ובהמשך נקבע מותו ואילו החשוד השני נפצע באורח בינוני והוא נעצר.

החיסול בשפלה: שני בני משפחה משכונת ג'ואריש נעצרו בחשד למעורבות
נורה ביציאה ממסגד: אלו הסכסוכים שהובילו לרציחתו של עלי ג'רושי

בכך לא הסתיימה הדרמה מורטת העצבים ועל פי הנחיית מפקד מחוז המרכז ניצב אבי ביטון נכנסו במהלך הלילה מאות שוטרים בהם לוחמי ימ"מ, יחידות מיוחדות של המשטרה, היחידה הטקטית, לוחמי יס"מ, ימ"ר מרכז, בילוש ויחידות נוספות לביצוע מעצרים במתחם ג'ואריש.

במהלך הפשיטה תפסו הכוחות שני כלי נשק מסוג קלצ'ניקוב , אוויר, אקדח ומחסניות שהועברו להמשך מיצוי ראיות במעבדות המשטרה.

ג'ארושי היא לא משפחה של שכירי חרב אלא משפחת פשע או אפילו ארגון משמעותי במרכז הארץ והיא עוסקת בכל תחומי הפשיעה שמציקים לתושבים ולבעלי העסקים. זו משפחה שמוגדרת כמחוללת פשיעה ולא בכדי מפקד מחוז המרכז במשטרה ניצב אבי ביטון שם אותה כיעד והוא משקיע כוחות רבים שמטפל במתחם של המשפחה חדשות לבקרים ובאמצעות כוח משימה מחוזי מתבצעות פשיטות במקום ונתפסו עשרות כלי נשק, מטעני חבלה ואמצעי לחימה (אמל"ח).

זירת האירוע בשפלה (צילום: לירון מולדובן)
זירת האירוע בשפלה (צילום: לירון מולדובן)

"סיכלנו עד היום לא מעט פיגועים פליליים וחיסולים" אומר לנו גורם בכיר במשטרה. "מפקד המחוז שם את משפחת ג'ארושי כמשימה וכיעד למיגור הפשיעה באזור רמלה לוד. ברור שהמשטרה לא יכולה להיות במקום אבל כראיה לכך שאנחנו עם אצבע על הדופק, התגובה של בלשי ימ"ר מרכז הייתה מהירה ונחושה והובילה למעצר של אחד החשודים ומותו של השני נקבע במקום לאחר ירי שבוצע על ידי בלשים שחשו סכנה לחייהם והחשודים לא נענו לקריאתם לעצור לאחר שנראו נמלטים מזירת החיסול בחצב".

בכיר אחר במחוז המרכז סיפר ל"מעריב". "הפשיטה הלילה על ג'ואריש היתה כזו שלא זוכרים כמותה. כמות עצומה של שוטרים ולוחמים בהם לוחמי ימ"מ וכולם תחת פיקודו של מפקד המחוז ניצב אבי ביטון, מסוק שחג באוויר כדי למנוע הימלטות עד לשלב המעצר של חשודים במעורבות בחיסול".

ירו על שוטרים?

"בוצע ירי לעבר שוטרים ומיד היורה חטף כדור בראש ומצבו אנוש. יש גבול והכוח המשטרתי הבהיר את זה הלילה חד משמעית. מי שחוצה גבול ומנסה לפגוע בשוטרים או להלך אימים על שוטרים חשוף לפגיעה קשה. הם לא ציפו שנגיע כל כך מהר ובכוחות כל כך גדולים ואלמנט ההפתעה היה משמעותי בסיפור הזה".

תושב שכונת עמישב ברמלה מי שנמנה עם פעילי התושבים מספר על הלילה מורט העצבים. 

"עיקר הבלאגן היה באזור ג'ואריש שזה קצת רחוק מאתנו אבל מעבר לזה כל הלילה לא יכולנו להירדם בגלל המסוק המשטרתי שחג מעלינו והפעילות העצומה של המשטרה. זה היה אירוע נקודתי אבל ממש זירת קרב כששוטרים פשטו פה בכוחות גדולים מאד ומנגד בני המשפחה לא נכנעו כל כך מהר והיו פה חילופי ירי כמו שאנחנו מבינים עד לשלב המעצרים. אני לא אשקר למרות שאנחנו מתגוררים בשכונת עמישב, יש את תחושת הפחד אבל זה עדיין לא כמו זה שהיה לנו בשבועות הקודמים עם קרבות יריות בין עבריינים שזה מלחיץ כי כל כדור יכול לפגוע בך בטעות. תקשיב אנחנו יושבים בבית שזה רחוק יחסית אבל התחושה לא נוחה בהחלט אפילו איומה. אתה מרגיש שאתה בבלאטה או מחנה פליטים וזה מלחיץ את כולם".

וזו שכונה אחת ברמלה?

"זו אפילו לא שכונה אלא מתחם של משפחה אחת אבל מדובר במשפחה שיש לה שלוחות בכל העיר אפילו כאן אצלנו. ג'ארושי רכש לו שם שאסור להתעסק עם המשפחה ואנחנו כמובן לא מתכוונים להיות אלו שנכנסים איתם לעימותים".