בית משפט השלום האריך היום (שני) את מעצרו של אחד החשודים במעורבות בחיסול אדיר אבגי בקריית מלאכי. מעצרו של החשוד השני, המאושפז בבית החולים, הוארך עד מחר, ואילו צעיר נוסף שוחרר למעצר בית והמשטרה ביקשה עיכוב ביצוע כשהגישה ערר על כך.

בתוך כך, במשטרה משחזרים את השתלשלות האירועים הסוערים אמש: "זה לא סוד שבימ"ר מרכז יש לנו יעדים שאנחנו אמונים עליהם ואחר מהם הוא ג'ארושי, הוא גדול, מוכר ואלים. אתמול ביצענו פעילות די ממוקדמת כנגד גורמים במשפחה ובמסגרת זו זינינו רכב שעוקב אחר רכב אחר. הזעקנו כוחות נוספים ובשלב מסוים זיהינו את המפגש ביניהם, ותוך כדי נסיעה אחר הרכבים התפוצץ. מאוחר יותר הבנו שמדובר במטען רב עוצמה שהתפוצץ".

"זיהינו את הרכב נמלט מהמקום ופתחנו במרדף אחריו, כשלוקחים בחשבון שמדובר באזור מגורים, והכל בהבנה שהחשודים מעורבים בפשע חמור כאשר המחוקק הותיר בידי השוטר סמכות בעת ביצוע מעצר לעשות שימוש בנשק. צריך להבין שפיצוץ המטען נעשה בטבורה של עיר ובכך הם סיכנו חיי תושבים וחיי שוטרים שהיו במקום. במסגרת המעצר בוצע שימוש בנשק על ידי השוטרים. שני החשודים שהיו ברכב נפצעו ולצערנו אחד החשודים מצא את מותו בבית החולים. הפצוע השני שהה בבית החולים עד לשעות הצהריים עת שוחרר והועבר לחקירה".

"לזירה הוזמנו על ידינו חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), כרגיל באירועים של שימוש בנשק. אנחנו יודעים על שישה שוטרים שביצעו ירי והם ממלאים דו"חות פעולה לטובת חקירה של מח"ש".

עוד נמסר כי "במקביל התחלנו במעצרים בהקשר לאירוע הזה, זאת בשעה שבני משפחת ג'ואריש, החלו להשתולל ואילצו את המשטרה להגיב בהתאם. בד בבד בני המשפחה התחילו להפיץ מסרים שבכוונתם לפגוע בשוטרים, לגרום נזק לתחנת המשטרה. שוב לצערנו זיהינו ירי לעבר שוטרים ובאופן טבעי השוטר השיב באש ופצע את אחד היורים, קטין בן 16 תושב ג'ואריש. הקטין הוא בן משפחתו של ההרוג במפגש הקודם עם השוטרים, והוא נפצע באורח אנוש ומאושפז בבית החולים כשכולנו תקווה שיחלים ויבוא לתת את הדין. 

אין ספק שבשני האירועים הללו הייתה חתירה למגע מצד שוטרים ובשני המקרים נעשה ניסיון של פגיעה בשוטרים שלצערי הסתיים במוות ופציעה אנושה של החשודים. אנחנו הזמנו את חוקרי מח"ש לזירות כדי שלא תהיה הכתמה של הזירה ואנחנו מגבים את השוטרים. כל השוטרים שהיו מעורבים בפעילות יבצעו כבר היום פעילות נוספת. בעולם העברייני קואליציות מחזיקות לטווחים קצרים כבר אין יותר כבוד ".