יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אבי חימי, הורשע בבית דין משמעתי בהתנהגות שאינה הולמת, ואי-דווח על הקשר שניהל עם עורכת דין שהייתה תחת מרותו - כך נודע היום (שלישי) לוואלה.

"גרסתה שקרית ומופרכת": חימי הגיש תלונה נגד עורכת הדין שטענה נגדו

בדיון הודה חימי כי קיים קשר רומנטי בהסכמה, עם עורכת הדין, שבהמשך טענה כי הטריד אותה מינית. העונש של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר הוחלט, לאחר קבלת הסדר טיעון, לפיו הוא יודה בהאשמות נגדו. על כן, נגזר עליו חצי שנת השעיה על תנאי, למשך שלוש שנים. בתוך כך, ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין במחוז ירושלים מתמהמהת בהעמדתו לדין של יו"ר הלשכה לשעבר, אפי נוה.

הלשכה מסתפקת בתירוץ תמוהה, לפיו יש לחכות לערעור שהגיש נוה לבית המשפט. מנגד, עניינו של חימי אפילו לא הגיע לבית משפט, משום שמדובר במקרה שאינו חוצה את הרף הפלילי.

בחודש יוני האחרון נחקר חימי ביחידת לה"ב 433 בחשד למעשים מגונים והפרת אמונים, בעקבות פרסום טענות נגדו בינואר האחרון שהטריד מינית. עורכת הדין טענה כי חימי חשף את איבר מינו במהלך שיחת וידאו עמה. חימי לא הכחיש את הפרסום וטען שהמעשה היה בהסכמה. "פרסום זה אינו אלא חלק ממכונת הרעל של מי שפועל לקדם את ההפיכה המשטרית", אמר והודיע על התפטרותו יום לאחר הפרסום.

עורכת הדין שנפגעה מחימי סיפרה לאחר מכן: "הוא היה אדם בעל מעמד שמרשה לעצמו לנהוג באופן שבו מצופה מגברים שלא לנהוג בנשים תחת מרותם, נשים שזקוקות להם בהיבט המקצועי. לא הייתה הסכמה. לצערנו הרב ההתנהלות החשוכה הזאת עדיין קורית גם בימינו. אני גם ראיתי שיש תהיות 'מדוע היא לא ניתקה' או מה באמת היה שם, אז כן ניתקתי את השיחה אחרי לא הרבה זמן. לקח לי כמה רגעים לעכל את מה שאני רואה. זה לא היה מראה קל, זה משהו שהוא מהווה הטרדה ואי-נוחות לכל אישה, בכל גיל, בכל מעמד. זה מה שהיה".

"כשאני חושבת על זה, אני לא כל כך יודעת מה גרם לי להרגיש שנכון לתעד את האירוע", היא הוסיפה, "היה אינסטינקט נכון, כי אולי היה לזה אירוע קודם מצדו. אולי הרגשתי שבאמת יש פה איזשהי תלות מצדו. אין לי דרך לדעת האם אכן הייתה המלצה או לא". ביחס לטענות של חימי, כביכול היה בין השניים רומן, היא אמרה: "זו לא התנהגות שהייתה נהוגה כלפיי קודם. זה לא משהו נורמטיבי, לא משהו מקובל שאדם מתנהג בצורה כזו, ואולי לא ראיתי לנכון לפעול נגד אותו האקט".