אחרי החיסול בחצב והמוות של אחד מבני משפחת ג'רושי בג'ואריש ולקראת הלוויה שתתקיים מחר, משטרת מחוז מרכז בפיקודו של ניצב אבי ביטון ממשיכים בפעילות יזומה במתחם של משפחת ג'רושי ברמלה והיום (שלישי) נחשפו השוטרים לממצאים חמורים לרבות 15 בקבוקי תבערה שהוכנו מבעוד מועד ושלושה אקדחים, על פי הערכה במטרה לפגוע בשוטרים.

"אצבע על הדופק": ארגון הפשע ג'רושי על הכוונת של המשטרה
"תוך כדי נסיעה הרכב התפוצץ": במשטרה משחזרים את חיסול אדיר אבגי

שלשום בלילה פשטו כוחות משטרה גדולים על מתחם המשפחה, זאת אחרי האירוע המצער של חילופי האש בצומת חצב, והשוטרים נקלעו ל"זירת קרב" שעה שמספר חמושים רעולי פנים פתחו לעברם בירי. מפקד המחוז ניצב ביטון הנחה להגיב בירי, תוך שהוא מציין: "כל מי שמנסה לפגוע בשוטרים דמו בראשו".

כוחות משטרה בג'ואריש (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
כוחות משטרה בג'ואריש (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

בעקבות האירוע נערכו במשטרה להסלמה לקראת הלוויתו של בן המשפחה. עוד הלילה, בהנחיית מפקד המחוז, פשטו כוחות גדולים של המשטרה, לרבות יחידות מיוחדות, על המתחם, יחד עם לוחמי מג"ב, יחידת מתפ"א ויחידת הכלבנים במחוז מרכז, ואכן הממצאים איששו את החשדות, שכן במקום נתפסו בקת"בים מוכנים להפעלה, אקדחים, מחסניות ותחמושת, שהועברו לטיפול מעבדות המשטרה.

אין ספק כי תפיסת האמל"ח לפני מועד הלוויה והפעילות הנחושה של שוטרי מחוז מרכז סיכלה ניסיונות פגיעה בשוטרים ובכוחות הביטחון, והיא תוביל לתגבור כוחות משמעותי לקראת הלוויה