בית משפט השלום בירושלים ביטל היום (שלישי) את כתב האישום נגדפעיל וחבר הליכוד, רמי בן יהודה. כתב האישום הוגש נגדו בגין איומים ברשתות החברתיות על ליאת בן ארי, המשנה לפרקליט המדינה והתובעת בתיקי נתניהו.

כזכור, בסוף השנה שעברה העלה בן יהודה לחשבון הפייסבוק שלו בשם "הימין עם בנימין" סרטון בן 41 דקות, בו פירט את דעותיו הפוליטיות. במהלך הסרטון, ביקר בן יהודה את בן ארי על פנייתה לבית המשפט נגד אמירותיה של פעילה אחרת המזוהה עם תמיכה בליכוד וברה"מ נתניהו, אורלי לב.

כמו כן, בסרטון אמר בן יהודה את הדברים הבאים: "ראיתם במשפט של אורלי לב על מה פרקליטת מדינה הייתה מועמדת? תובעת ראשית? הולכת על ציוץ! אז אני אגיד - הלו איפה הבן שלך? בואי תגלי לנו. איפה הבן שלך נעלם? שוויקי איפה נעלם? קברת בן ארי?... על מה בזבזו שבע שעות? על פוסט שאורלי רשמה? איפה שווקי? תומר שווקי איפה אתה? אנחנו מחפשים אותך! הלו! הבן של ליאת בן ארי אתה, בוא תגיד לנו מה הבעיה". בעקבות דבריו, הגישה המשטרה כתב אישום נגד בן יהודה בגין עבירת איומים.

עימות בין רמי בן יהודה למפגינים, רדיט: חוזרים לגשרים ולצמתים

היום, כאמור, קיבל השופט דוד שאול גבאי ריכטר מבית המשפט השלום בירושלים את טענתו של בן יהודה וקבע כי לא מדובר באיום האסור לפי הדין הפלילי, משום שמדובר בהבעת דעה פוליטית וכי "יש להעדיף את חופש הביטוי של בן יהודה על פני שלוות נפשו של האדם שחש מאוים".
השופט פירט כי "יש לבכר את עקרון חופש הביטוי על פני עקרונות מוגנים אחרים, כגון שלוות נפשו של האדם, אחד הערכים המוגנים בעבירת האיומים, ומכאן שעל המעשה או ההתבטאות להיות מאיימים באופן מובהק - כזה שיחצה את הרף הפלילי. אלא שאין זה המקרה שלפנינו".

עו"ד עדן פולטקין שייצגה מטעם הסניגוריה הציבורית את רמי בן יהודה מסרה: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט שקיבל את טענותינו והורה על ביטול כתב האישום. כבר מתחילת ההליך טענו כי הדברים שנאמרו אינם מתגבשים לכדי עבירת איומים. בית המשפט התחשב בכך כי מדובר בדברים שנאמרו כחלק מדעתו הפוליטית של הנאשם הכוללת גם ביקורת על רשויות התביעה. אנו מצפים מהתביעה להפעיל שיקול דעת בהגשת כתבי אישום מסוג זה כדי למנוע פגיעה בחופש הביטוי".