גבר כבן 47, המוכר למשטרה, חוסל הערב (שלישי) בפיצוץ אופנוע בשדרות שמעון פרס, מול בית ספר רימון, באור יהודה. כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום ופתחו בחקירת האירוע, כשהרקע לאירוע הוא פלילי. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה זיהו את הרוכב כשהוא שרוע על הכביש, ולאחר שלא הראה סימני חיים, נאלצו לקבוע את מותו במקום.

ניצב משנה חדד דניאל, מפקד מרחב דן במחוז תל אביב: "בשעה רבע לתשעה התקבלו הודעות רבות במוקד 100 על שמיעת פיצוץ, עם קבלת ההודעה הגיעו למקום ניידות של המרחב, סגרנו את הזירה, בודדנו והתחלנו בפעולות חקירה ראשוניות. בשלב הזה, אנחנו מבינים שמדובר באופנוע שהתפוצץ, עליו היה גבר מבוגר, מוכר למשטרה. בכל אופן בשלב הזה מזהים כאירוע פלילי, במסגרת סכסוך כזה או אחר, אנחנו בשלבים ראשוניים של החקירה, קיימנו הערכת מצב, אוספים ממצאים מהזירה כפי שאנחנו יודעים לאסוף, ומבצעים שלבים ראשונים של החקירה".

ניצב משנה דניאל חדד בזירת הפיצוץ באור יהודה (צילום: אלון חכמון)
ניצב משנה דניאל חדד בזירת הפיצוץ באור יהודה (צילום: אלון חכמון)

פראמדיקים מד"א אלעד סלמה ואחמד סרחאן סיפרו: "היינו בנסיעה ברכב הפרטי שלפתע שמענו פיצוץ חזק מאוד וראינו את האופנוע מפורק לגמרי. הפצוע שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעה רב מערכתית קשה מאוד ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו". קצין הכיבוי רותם שלם סיפר: "סמוך לשעה 21:00 התקבל דיווח בתחנת סביון על שריפת אופנוע, יצאו שני צוותי כיבוי, תוך זמן קצר הגיעו הצוותים למקום זיהו שריפת אופנוע במקביל הכנו פעולות כיבוי, מעבר לזה זיהינו אדם לאל רוח חיים שרוע על הכביש, תיחמנו את הזירה, האירוע הסתיים בתוך דקות ספורות, אנחנו בסיכומו של האירוע".

הילה שחר. קרדיט: אלון חכמון (צילום :אלון חכמון)

תושב אור יהודה המתגורר למקום הסמוך לפיצוץ סיפר ל"מעריב": "היינו בבית, דקות לפני כהרגלנו להליכה עם התינוק, פתאום נשמע פיצוץ עז שהקפיץ אותנו למרפסות. התבוננו למטה וראינו שהפיצוץ אירע על מסלול ההליכה, ממש במקום שהיינו צריכים להיות בו. רצינו לגור במקום רגוע בשכונה חדשה, וישר אמרו לנו מתגוררים פה עבריינים, עכשיו מרגישים את זה". 

זירת פיצוץ האופנוע באור יהודה (צילום: דוברות המשטרה)
זירת פיצוץ האופנוע באור יהודה (צילום: דוברות המשטרה)

נהגת שהייתה ברכבה בעת האירוע סיפרה גם כן על רגעי האימה: "נסעתי בכביש, ראיתי את האופנוע עוקף אותנו ולפתע פיצוץ אדיר, מפחיד. חלקים עפו באוויר. זה היה מחריד, אני עדיין המומה, בהלם". 

"הייתי בבית והיה פיצוץ אדיר, בזירה היו לא מעט אזרחים", סיפר תושב נוסף מאור יהודה. "שתי נשים אחר בהיריון עשו הליכה צמוד לכביש, הן היו בהלם מוחלט. על רכב מסוים היו חלקי האופנוע, הייתה פה פאניקה גדולה. צוות מד"א נתן לנשים טיפול ראשוני ופינה אותן לבית החולים בשל חרדה. ראיתי את הכל, אני בורח מכאן". עוד הוא הוסיף כי לזירה הגיעו גם בני משפחתו של הקורבן.

רותם שלם. קרדיט: אלון חרמון (צילום :אלון חכמון)

הילה שחר, תושבת האזור שנהגה בנתיב הנגדי סיפרה ל'מעריב': "הייתי בכיוון הנגדי, פתאום שמעתי בום מטורף, פגע לי רסיס בשמשה, בכיוון שלי, בהתחלה הייתי בטוחה שיורים בי, לא הבנתי מה קורה. עצרתי את הרכב, רעדתי מספר דקות עד שהבנתי - הסתכלתי אחורה, ראיתי להבה ענקית ואז הבנתי שזה אולי לא מכוון אלי, שיש אולי איזה פיגוע או מטען חבלה אבל כל היה השערות לאי דעתי מה קורה, וזהו התחילו להתאסף הרבה אנשים ותוך 5 דק הגיעה משטרה והייתה בהלה מטורפת".

טיפות דם של המחוסל באור יהודה על רכבה של אזרחית (צילום: אלון חכמון)
טיפות דם של המחוסל באור יהודה על רכבה של אזרחית (צילום: אלון חכמון)

ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט: "לצערי גל הפשיעה שגואה בישראל הגיע גם לאור יהודה. הגעתי למקום האירוע וראיתי שהשגרה חוזרת בהדרגה. התייעצתי עם גורמי המשטרה במקום והתושבים יכולים להיות רגועים. הנחיתי את צוותי השיטור העירוני לתגבר נוכחות בשטח ככל שיידרש".

"כמו כן, הנחיתי את גורמי הביטחון בעירייה לסייע למשטרת ישראל בכל מה שיידרש, כולל שימוש בציוד הטכנולוגי המתקדם שפרוס בשטח", הוסיפה. "אני בטוחה שגורמי אכיפת החוק יגיעו במהרה לחקר האמת וינקטו את כל הצעדים להבטיח את שלום התושבים כך שאירועים כאלה לא יחזרו על עצמם בכלל במדינת ישראל".