שר המשפטים יריב לוין הגיש היום (רביעי) בקשה לבג"ץ לדחות את הגשת תצהירי התשובה מטעמו לדיון שאמור להתקיים ביום ראשון הקרוב בסוגיית אי כינוס הוועדה לבחירת שופטים. הבקשה הוגשה על ידי עו"ד אוהד שלם שמייצג את השר בעתירה במקום היועצת המשפטית לממשלה.

ביום ראשון הקרוב אמור להתקיים הדיון בנושא אי כינוס הועדה לבחירת שופטים. השר יריב לוין מסרב לכנס את הוועדה בהרכבה הנוכחי, כאשר שינוי הוועדה הוא גולת הכותרת של המהפכה המשפטית. בתחילת השבוע פרשה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ובשל אי כינוס הוועדה לא מונה לה מחליף, כך שכרגע לערכאה הגדולה ביותר יש רק ממלא מקום נשיא - השופט עוזי פוגלמן. הנימוק של הגשת בקשת הדחייה הוא שרוב משרדו של עו"ד שלם שמייצג את השר נמצא במילואים, שלם עצמו נמצא בשטח כינוס.

שופטת בית המשפט העליון יעל וילנר נתנה לעותרים (התנועה לאיכות השלטון, יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד, טל אורון ועוד 45 אנשי עסקים וח"כים לשעבר) אפשרות להגיב לבקשתו של לוין עד מחר בשעה 10:00 כדי להכריע בשאלה האם להיעתר לבקשת השר מצב החירום בבתי המשפט מסתיים ביום שישי, אך ככל שהוא יוארך והדיון בעתירה ביום ראשון לא יתקיים. פניות וואלה אל שר המשפטים טרם נענו.