מבצע חרבות ברזל: הפרקליטות הגישה היום (שישי) חמישה כתבי אישום נפרדים נגד תושבים ואזרחים ישראלים, בגין הזדהות עם ארגון טרור בשל התבטאויות ברשתות החברתיות ובמרחב הציבורי. הפרקליטות ביקשה לעצור את החמישה עד לתום ההליכים.

היום ה-14 למלחמה | תושבי קריית שמונה יפונו; התחדשו השיגורים לדרום
"משרתים את חמאס": הממשלה אישרה את סגירת אל ג'זירה בישראל

אחד מכתבי האישום הוגש נגד עיסאם אמירה, איש דת תושב ירושלים בשנות ה-70 לחייו, שנשא נאום במסגד אל אקצא, בו אמר בין היתר: "אל תשאירו ליהודים אבן על אבן"; "הלוחמים במלחמת הקודש למען אלוהים מכוונים לאחת משתי המטרות, להיות שהיד..."; "האם תישארו בבתים שלכם בהשפלה? הנבלים הודיעו על מצור מלא, הפסקת מים ודלק ועצרו אספקת האוכל והתרופות לעזה ומה אתם עושים? האם תינטשו את תושבי עזה בלחימה הגיבורה הזו לבדם?".

הנאדי מקאווי, תושבת ירושלים בשנות הארבעים לחייה, נאשמת שפרסמה ביום הטבח הנוראי בעמוד הפייסבוק שלה דברי הסתה, ובין היתר כתבה: "אלוהים, עשה שזה יהיה יום של כיבוש, ניצחון, שליטה ומשילות – בוקר של שחרור קרוב", וכן: "מה שלפני יום 7 באוקטובר אינו מה שיהיה אחריו הוא יום היסטורי והאם היה לכם תפקיד תאריך זה?". לכל פוסט היו אלפי לייקים, שיתופים ותגובות.

כתב אישום נוסף הוגש נגד עודאי חג'אזי, תושב בית חנינא כבן 20, בגין הסתה לטרור והביע הזדהות עם ארגון טרור כאשר הפיץ ברשת הטיקטוק סרטון שבו נראים אזרחים ישראלים חטופים כפותים בזמן שהוא מקלל ומגדף: "ראיתם מה עשינו בכם יא בן זונה? ראיתם? ראיתם? זה עם ישראל? כולם על הזין שלנו. ראית? זה עם ישראל".

מיה נתן, תושבת אילת בשנות הארבעים לחייה, נאשמת שפרסמה פוסטים בדף הפייסבוק שלה, בהם קראה קריאה ישירה לביצוע מעשי טרור, הפיצה דברי הסתה לטרור וכן דברי שבח, אהדה, תמיכה והזדהות עם ארגוני טרור. בין השאר פרסמה: "זו קריאה לכל מי שיכול להחזיק נשק!.. אנו קוראים לכם להבין את עמדתכם בסכסוך עם הכובשים הציונים ומתנחליהם ולמלא את חובתכם עם בני העם המהפכני, הלוחם בפלסטין הכבושה".

סאאב דרבאס, תושב עיסאוויה כבן 30, נאשם שהפיץ בדף הפייסבוק שלו סרטון שבו נראים כמה קטעים שבהם חיילי צה"ל שונים רוקדים ומיד לאחר מכן נראים חיילים הרוגים ובסיס צבאי עולה באש. הסרטון מסתיים עם כתובית בערבית: "נשבע שזה גאווה".