משטרת פתח תקווה פתחה בבדיקת חשד לקיומה של עבירה פלילית בעקבות פגיעה לכאורה וביזוי של דגל המדינה על ידי אחות בכירה בבית החולים. בדיקת המשטרה החלה בעקבות פניית מעריב כמו גם בהנהלת בית החולים מקיימים בדיקה מקיפה לבירור נסיבות האירוע ומהותו.

פרסום ראשון: מעצר על רקע פח"ע בלב העיר פתח תקווה

נבהיר ונציין כי מדובר באירוע שהתרחש בשני האחרון, אשר עורר את זעמם של עובדים בבית החולים וכן מטופלים ומאושפזים שהתקבלו בחדר המיון של בית החולים ובני משפחותיהם ואשר לדבריהם נחשפו לאירוע מחריד ומצמרר במיוחד בימים אלו של מלחמה בהם נהרגים חיילים בלוחמה על קיומה של מדינת ישראל וכבודו של דגל ישראל.

לטענתם, אחות בכירה בבית החולים נראתה כשהיא קורעת דגל ישראל מודפס שלא על בד, ומשליכה אותו לפח בפרוזדור חדר המיון כל זאת לעיני הנוכחים במקום תוך שהיא משמיעה אמירה: "פה לא תעוררו פרובוקציות". 

מבדיקה שערך מעריב עולה כי לאירוע המשפיל שגובל על פי החוק בעבירה פלילית שעיקרה פגיעה בסמלי שלטון, קדם אירוע אחר במהלכו ניגשה אחות ערביה לעבר עמדת מדבקות במיון שעליה היה תלוי דגל ישראל. האחות הורידה את הדגל והניחה אותו על השולחן.

עובדת אחרת שהייתה בסמוך השיבה את הדגל למקומה על עמדת המדבקות אלא שהדבר לא היה לרוחה של זו שהסירה קודם את הדגל. לטענת המעורבים העובדת פנתה אל האחות הבכירה וזו ניגשה בתקיפות הסירה את הדגל מאותה עמדה קרעה אותו והשליכה אותו לעיני כל לתוך פח האשפה. האחות הבכירה לא הסתפקה במעשה הנפשע אלא מיהרה לסנן: "פה לא יהיו פרובוקציות".

לרוע מזלה של אותה האחות, האירוע כולו תועד הן במצלמות אבטחה של בית החולים והן במצלמות של מבקרים ועובדים.

מיד לאחר מכן הביעו מטופלים ובני משפחה את זעמם: "הייתכן שדגל ישראל אמור לעורר פרובוקציות. זה היה אירוע נפשע על כל המשתמע מכך. איך יעלה על הדעת שמוסד ציבורי מכובד כל כך יסכים שאירוע כזה יתרחש במחיצתו. בכל מוסד ציבורי בישראל מונף בגאווה דגל ישראל וכאן עובדת יהודיה עשתה מעשה איום ונורא" אמר לנו בן משפחה של אחד המטופלים".

עובדים בבית החולים הביעו זעמם על המעשה ודרשו לטפל באותה עובדת לאלתר. בת משפחה של מטופל שנחשפה לפרטים ציינה: "חיילים נהרגים על קדושת הארץ והדגל. אדם שמרשה לעצמו לקרוע את הדגל בהפגנתיות שכזאת לא יכול לשרת במשרה ציבורית עם כל הצער שבדבר. זה אירוע שמעורר סלידה".

בבית החולים החלו בבדיקה שקטה אלא שבעקבות פניית מעריב, המקרה הועבר לידיעת מנהל בית החולים ולחברי ההנהלה שהחלו בבדיקת הפרטים.

במקביל כאמור פתחה משטרת פתח תקווה בבדיקה. ממשטרת ישראל נמסר: "האירוע אמור הועבר לבדיקת משטרת פתח תקווה".

מבית החולים בלינסון נמסר: "הנושא נבדק על ידי גורמי בית החולים ויחד עם זאת כל מאמצינו כעת בהצלת חיים של פצועים אזרחים וחיילים".