בחודש אוגוסט האחרון התקבלה ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים תלונה ע״י אגף הביקורת של משרד הבריאות, המעלה חשד להטיית מכרזים, מרמה והפרת אמונים. התלונה שהתקבלה במשטרה הינה נגד רונה קייזר, עובדת בכירה במשרד הבריאות ורחל מנדלוביץ, יועצת חיצונית ששכרה, ושאותה הסמיכה לנהל בפועל תחומים שונים במשרד לרבות התקשרויות כספיות מול ספקים שונים וקבלני משנה. 

שיתפו דברי הסתה וירו זיקוקין לעבר כוחות הביטחון: תושבי מזרח י-ם והשטחים נעצרו
"ה-7 לאוקטובר - גאווה שלא תישכח": שני כתבי אישום הוגשו נגד תושבי הצפון שהסיתו לטרור

עפ״י התלונה שהתקבלה במשטרה, ממצאי הביקורת של משרד הבריאות העלו חשד לביצוע עבירות פליליות בכל הנוגע להתנהלות מול ספקי השירות החיצוניים, לרבות העברת עבודות לחברות שונות המקורבות ליועצת או בבעלותה, תוך הצגת מצגי שווא. עבודות אלו הינן בסכום מצטבר של מיליוני ש״ח.

בנוסף עלה חשד כי החברות נדרשו להעסיק את בתה של היועצת, כאשר התשלום על העסקתה הוגש למשרד הבריאות, לעיתים תוך שינוי פרטים מהותיים להסתרת המעשה. 

יש לציין כי קייזר זכתה בתואר של אחת מ-100 המשפיעניות של הנשים במשק ומחזיקה בתפקיד מלמ"רית, תפקיד בכיר מאד במשרד הבריאות.

בעקבות התלונה של משרד הבריאות במשטרה, נפתחה חקירה סמויה ביחידת ההונאה במחוז ירושלים. לאחר ביצוע מגוון פעולות חקירה, אתמול הפכה החקירה המשטרתית לגלויה. 

אתמול נחקרו באזהרה ביחידת הונאה של מחוז ירושלים שתי החשודות וכן מספר מנהלים של חברות תוכנה גדולות במשק. בסיום החקירה, רונה קייזר נשלחה למעצר בית ותנאים מגבילים נוספים. כמו כן רחל מנדלוביץ, היועצת, הובאה היום לבימ״ש ומעצרה הוארך עד למחר (27.10). החקירה נמשכת.