מנכ"ל מאפיית עין בר שבשרון וקצין הביטחון שוחררו היום (שלישי) ממעצר וזאת לאחר שבמקום הועסקו 14 שוהים בלתי חוקיים (שב"חים), חלקם מאיו"ש וחלקם תושבי עזה, כל זאת בזמן מלחמה. נציין, מדובר במאפייה השלישית בגודלה בישראל שבשוטף מספקת לחמים ומוצרי מאפה לצה"ל ובתי החולים ולמשטרת ישראל ולכלל תושבי המדינה. לאור כך רואים במשטרה את עצם העסקת השב"חים כמעשה חמור המבזה את הסכם ההתקשרות בין המשטרה וצה"ל ובין המאפייה, נוכח העסקתם בניגוד לחוק של עובדים בסיכון חיי אדם. 

מתמודד לראשות מועצה בנגב נעצר בחשד לתמיכה בחמאס
דאעש בלב ישראל: שלושה תושבי הגליל נעצרו בחשד שתכננו פיגוע

תחילה, חתם מפקד מחוז מרכז אבי ביטון על צו סגירה ל-30 יום למפעל. ואולם, לאור העמדת בטוחות משמעותיות הכוללות ערבויות כספיות גבוהות וכינון נוהל פיקוח על העסקת עובדים, ולצד העובדה כי המפעל מוגדר מפעל חיוני, הוחלט לקצר את צו הסגירה. למען הסר ספק, ההליך הפלילי לעניין עבירות בתחום השב"ח, נמשך בהתאם.

מפעל לייצור לחם בקיבוץ עינת נסגר (צילום: דוברות המשטרה)
מפעל לייצור לחם בקיבוץ עינת נסגר (צילום: דוברות המשטרה)

גורם בכיר במשטרה אומר: "הם יכלו להסב נזק בלתי הפיך לחיילים, שוטרים, לחולים ולצוותים רפואיים, לכן במקביל להליך הפלילי והחקירה שממשיכה להתנהל כדי המנכ"ל וקצין הביטחון חרף שחרורם ממעצר החליט מפקד המחוז במשטרה להוציא צו סגירה לתקופה של חודש ימים כנגד המאפייה שמשמעו הפסקת הייצור, השיווק וההפצה של המאפייה כאמור השלישית בגודלה בישראל. למרות זאת, מכיוון שמדובר במפעל חיוני המספק לחמים לצבא, למשטרה ולבתי החולים ולנוכח העובדה שמדובר בעת מלחמה, נעשתה חשיבה על מנת שלא לפגוע באותם גופים גדולים ובעטיה הוחלט לבטל את הצו כנגד ערבויות וביטחונות משמעותיים ביותר. עצם ביטול הצו לא ביטל את ההליך הפלילי, המשטרה תמצא ביתר שאת את ההליך נגד המנכ"ל והקב"ט של המאפיה".

במקביל להליך הרישוי עצרו השוטרים שני בעלי תפקיד במפעל וכעת מתקיים נגדם הליך פלילי במסגרתו הוארך מעצרם עד היום, דיון נוסף בעניינם יערך בבית המשפט.