בעקבות תשובתו של שר המשפטים, יריב לוין, לבג"ץ על כוונתו לכנס את הוועדה לבחירת שופטים פנינו למומחים למשפט אשר מתייחסים לכוונתיו של לוין ודעתם על ההחלטה.

בתוך כך, ינור ברטנטל, מומחה למשפט ציבורי, הסביר: "אני קורא לשר המשפטים למנות את יצחק עמית לנשיא בית המשפט העליון. שר המשפטים לוין ממשיך לשחק בפוליטיקה מקטבת ולא להבין גם את האחריות שלו למצב שאנחנו נמצאים בו. הצמד לוין רוטמן נושאים באחריות לפירוק החברה הישראלית, שהביאה לאשליה של אויבינו שאנחנו חלשים ובכך לשחיקת ההרתעה שלנו. הגיע  הזמן לכנס את הוועדה לבחירת שופטים שלוין עומד בראשה לצורך מינוי של קבע לנשיא בית המשפט העליון.

"משחקי הכח של לוין ורוטמן כנגד בג"ץ גם בעת הזו בדרך של אי מינוי מנהל של קבע, וזאת כאשר הלוחמות והלוחמים בעזה נלחמים, פוגעים ביכולת של המערכת לתפקד כראוי, והאחריות שלהם על אי התפקוד תהיה שלהם – ושלהם בלבד".

ינור ברטנטל (צילום: ללא)
ינור ברטנטל (צילום: ללא)

התנועה לאיכות השלטון  שעתרה לבג"ץ הביעה אף היא ספקנות: בזמן שממשיך לקדם הצעת חוק מופרכת להארכת כהונתו של נציב הביקורת על השופטים - כדי שלא יצטרך לכנס את הוועדה - מתחייב לוין כי יכנס אותה בתנאים שלו בתוך 15 ימים. לצערנו הרב, אין לנו אלא להביע חשש שמא מדובר בהצהרה ריקה לבית המשפט אשר נועדה למנוע את הדיון בעתירה ואת הכרעתה. כך או אחרת, נמתין לחלוף 15 הימים על מנת לבחון האם אכן עומד השר בהצהרתו בפני בית המשפט.

עו"ד אורי קינן מומחה למשפט חושב מעט אחרת ונותן חסד להודעת לוין: "בימים כה קשים לעם ישראל, מבלי להיכנס לשאלת השינויים אותם רצה לבצע השר לוין, יש להעריך ולומר מילה טובה על התנהלותו. אני סבור שתשובת העותרת להודעת השר היא תשובה שאינה במקומה.
היה ראוי יותר בעיניי לנצל את ההודעה להמשך קירוב הלבבות חלף התנצחות וקנטרנות. אף אם מכנס השר את הועדה לגבי עניינים שיש לגביהם הסכמה רחבה, דיינו בשלב זה. פשרה בשלב זה, ובכלל, אינה דבר רע וזאת בלשון המעטה וטוב ישה השר שהרים את הכפפה לכיוון זה מתוך רצון שלא לעסוק בבגץ ובהתנצחות בזמן הנוכחי."

כעת נותר לראות הכיצד יפעל השר לוין ואילו החלטות תקבל הוועדה