אירוע אלימות חמור התרחש הבוקר (שני), בבית הספר התיכון "ריגלר" בנתניה, כאשר חבורה של בנות, הכו את לינוי בת ה-15 במשך דקות ארוכות בלי שאף אחד התערב. לאחר הגשת תלונה במשטרה, עוכבו שתי קטינות תושבות נתניה והסביבה בחשד שתקפו את הנערה בתקרית האלימה. 

ביקורת מבית נגד החלטת כוחות הביטחון: רוכשים אספקה מהמאפיה שהעסיקה שב"חים

בתיעוד האירוע רואים את התלמידות מכות את לינוי באכזריות, תוך כדי שהיא על הרצפה ומספר בנות התנפלו אליה. ברקע ניתן לשמוע את אחת הבנות בכיתה מבקשת מהן להפסיק. "הסרטון הוא מסוף התקיפה", אמרה אחותה בשיחה עם מעריב. "אנחנו עדיין בבית החולים, יכול להיות שיאשפזו אותה. לא דמיינתי שדבר כזה יכול לקרות, במיוחד עכשיו כשהמדינה במלחמה, החיילים שלנו נלחמים. זה לא נתפס". 

"התנפלו עליה עשרים בנות, הן פירקו אותה במכות. היא עברה לינץ', הן יכלו להרוג אותה. אין חלק בגוף שהן לא קרעו אותה, בצלעות, בלסת, בשיניים. יש לה כאבים בראש, היא לא יכולה להזיז את הצוואר. זה פשוט הלם". עוד הוסיפה: "אותן בנות עשו עליה חרם לפני שנתיים. הייתה אלימות מילולית בעבר, אבל זה לא הגיע לכדי אלימות פיזית. היום זאת אחותי, מחר זאת יכולה להיות ילדה אחרת. חייבים לעצור את זה". 

אירוע אלימות חמור בתיכון בנתניה (צילום: פרטי)
אירוע אלימות חמור בתיכון בנתניה (צילום: פרטי)

גיל שמש, פעיל חברתי מנתניה מלווה את הילדה, "המשפחה פנתה אליי בדאגה, ישר הגענו לעזור. ברגעים אלו אנחנו מגיסים להם כסף לקנות לילדה טלפון חדש דיברנו עם משרד החינוך והנהלת בית הספר. כל נתניה מחבקים אותה". גם בעיריית נתניה התייחסו למקרה החמור: "מגנים כל מקרה של אלימות ונגלה אפס סובלנות כלפי כל פגיעה בתלמידים ובכלל. מייד עם קבלת הידיעה, יצאה ראש העיר לבית החולים לבקר את הנערה, להיות איתה ולחזק את רוחה. היא הביעה שאט נפש לנוכח המקרה והנחתה את כל הגורמים החינוכיים לעשות כל שלאל ידם כדי למנוע הישנות של תופעות מכוערות מעין אלה".

אירוע אלימות חמור בתיכון בנתניה (צילום: פרטי)
אירוע אלימות חמור בתיכון בנתניה (צילום: פרטי)

מטעם בית הספר נמסר בתגובה: "מדובר באירוע אלימות קשה וחמור בין תלמידים בבית הספר. הצוות החינוכי התגייס כולו לקיום בירור וטיפול חינוכי מעמיק בפוגעים ואל מול התלמידה. התלמידים המכים הושעו ויתבצע המשך טיפול חינוכי. הורי התלמידה הנפגעת הגישו תלונה במשטרה וזו מתבררת כעת. חשוב לציין שצוות בית הספר פועל במדיניות של אפס סובלנות לאלימות. האירוע אינו מאפיין את האקלים הבית ספרי והאווירה החינוכית החיובית השוררת בבית הספר".

ממשפחתה של אחת הנערות בסרטון נמסר: "האלימה היא הילדה שטוענת לחפותה. כל מה שפורסם הוא מצג שקר והטעייה ציבורית. הילדה הזאת היא שאיימה לפגוע ואמרה "שתפוצץ לה את הפרצוף " וכך עשתה סחבה את שערה והפילה אותה לריצפה בעטה והישתוללה ושרטה את גופה שברה את משקפייה. משראו זאת הבנות ניסו להפריד ולגרום לה לחדול אך בקושי רב תוך שהיא מרביצה לכל הבא ליד. ועוד הוסיפו הורייה ואחותה שהגיעו לתוך בית ספר ואיימו וקיללו את ביתי ואיימו לדרוס אותה מול מנהלת שכבה. התיק נמצא בחקירת משטרה ובית ספר ולכן כולי תקווה שהתוקפת ומשפחתה ישלמו את המחיר למעשיהם. אוי ואבוי לנו כחברה לתת כוח לאלימות מכל סוג".

התמונות בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]