לקראת מהומות במגזר? המשטרה עיכבה היום (חמישי) לחקירה את ראש ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, חבר הכנסת לשעבר מוחמד ברכה, אחרי שהודיע על הפגנה בנצרת נגד המלחמה - שהייתה אמורה להתחיל ב-11:00. ברכה עוכב לחקירה במחוז צפון בשל הכוונה לקיים את ההפגנה והועבר לתחנת נצרת. גם חברת הכנסת לשעבר חנין זועבי ויו"ר בל"ד סמי אבו שחאדה עוכבו לחקירה, ותתור יוסף, בנוסף לנציג ציבור חמישי.

ההפגנה מתקיימת באופן לא חוקי לאחר החלטת בג"ץ מאתמול שאסר את קיומן של הפגנות בסכנין ואום אל-פחם וקיבל את עמדת המשטרה שהיא לא יכולה לנתב כוחות למרות זכות חופש הביטוי.

כך נראה בית בעזה: בחדר אחד ישנים, בשני מייצרים טילים | תיעוד
היועמ"שית לנתניהו: "כנס את ישיבות הממשלה, הימנע מתקנות שעת חירום"

אל ההפגנה הוזמנו רק עשרות בכירים בהנהגה הערבית - ולא כלל הציבור הערבי בישראל. במשטרה אמרו כי "אם המוחים לא יישמעו להוראות, נפזר אותם בכוח".

מהמשטרה נמסר עוד כי "בימים אלו, בהם מדינת ישראל נמצאת במצב לחימה, האווירה בציבור מתוחה מאוד. החטופים שלנו עדיין לא שבו, והשוטרים עמוסים במשימות - מצופה מכל אזרח ישראלי לכבד את החוק ולהקשיב להנחיות המשטרה. משטרת ישראל לא תאפשר כל ניסיון להפר את שלום הציבור או ניסיון להסתה, ותנקוט ביד קשה כנגד כל מי שינסה לעשות זאת".

מתנועת חד"ש נמסר בתגובה לעיכובו של ברכה, כי "מתקפה של ממשלת בן-גביר-נתניהו על ההנהגה המוסכמת של הציבור הערבי היא מתקפה על הציבור הערבי במטרה לעורר מתיחויות בין יהודים וערבים, ולהשתיק את הקולות שקוראים לשלום ולעצירת המלחמה. ברכה הקדיש את חייו למאבק יהודי ערבי נגד הכיבוש ולמען שיוויון ושותפות אמיתית, שהתגלה גם לאחרונה ביוזמות של ועדת המעקב לקיים מפגש ערבי-יהודי נגד המלחמה. נמשיך במאבק אחראי ופוליטי נגד סתימת הפיות ולמען עתיד של שלום צודק!".