במסגרת הערכת מצב שקיימה הבוקר (שני) נציבת שב"ס, רב-גונדר קטי פרי, הנחתה הנציבה כי יש להמשיך ולהקפיד שכל הדיונים המשפטיים המתבצעים באמצעות מערכת הוויעוד חזותי (video conference) יעשו על רקע סמלי המדינה ודגל ישראל לצד שם היחידה ממנה מתבצע הדיון בפועל.

הדבר מגיע על רקע החשיפה אמש בערוץ 12 כי השופט איתי הרמלין הביע את התנגדותו לכך שבתקופת המלחמה מצולמים רבים מהעצורים כשדגל המדינה מאחוריהם.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר גיבה את פרי: "נותן גיבוי מלא לנציבת שב"ס על ההחלטה להמשיך להקפיד שבכל הדיונים המתבצעים במערכת הויעוד החזותי יעשו על רקע דגל ישראל וסמלי המדינה. לשופט אין סמכות להורות על הורדת דגל המדינה וסמלי המדינה. שופט שלא מתאימה לו מדינה יהודית, עם דגל וסמלי ישראל יכול לעזוב את תפקידו".

שר הפנים משה ארבל שלח אמש לנציב תלונות הציבור על השופטים, השופט בדימוס אורי שהם, תלונה נגד השופט הרמלין, ובה כתב: "בולט וצורם מכל הוא סירובו של כב' השופט הרמלין להצבתו של דגל ישראל מאחורי חשוד בשעת הדיון בהיוועדות חזותית".

"לא ברור מדוע יש פגם בהצבת דגל ישראל לצד חשוד בשעה שהוא נמצא בבית מעצר של שירותי בתי הסוהר ומשתתף בדיון מעצר בהיוועדות חזותית. נהפוך הוא, טוב עשו אנשי שירות בתי הסוהר אשר פעלו כדי להשוות ככל שניתן את תנא י הדיון בהיוועדות חזותית לתנאי הדיון באולם בית המשפט", הוסיף השר ארבל.