חקירה שהתנהלה ביחידת יואב של מחוז הדרום במשטרה הובילה למעצרם של חמישה חשודים בגין גניבה של ציוד הגברה בשווי שני מיליון שקלים מאיש המוזיקה במסיבה "נובה", מתן ליאור ז"ל, שנרצח ברעים במתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר.

סקר "מעריב" חושף: המועמד המוביל להחלפת נתניהו בליכוד - ומפת המנדטים המלאה
קרבות הגנרלים נפתחו: בצה"ל מסמנים - אלה שני הבכירים שצריכים לחשוש במיוחד מוועדת החקירה | בן כספית

במסגרת פעילות רחבה של המחוז הדרומי במשטרה נגד פורעי חוק שגנבו ציוד ורכוש לקורבנות המלחמה, הטיל מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן, את חקירת גניבת הציוד ההגברה של מסיבת הטבע על יחידת יואב.

עם התפתחות החקירה הסמויה בוצעו השבוע מעצרים על ידי בלשי היחידה בערים קלנסווה, דליית אל-כרמל ועספיא, והביאו למעצרם של חמישה חשודים. בחיפוש בביתם של החשודים איתרו ותפסו הבלשים את כלל הציוד שנגנב. 

אזור הטבח ברעים (צילום:  Chaim Goldberg/Flash90)
אזור הטבח ברעים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)

אתמול בסיום החקירה הוגשה הצהרת תובע על ידי פרקליטות מחוז הדרום ובקשה לחילוט רכושם של החשודים בסכום של 185,000 שקלים.  שוטרי יחידת יואב החזירו לאביו של הנרצח את כלל הציוד הגנוב.

המועצה המקומית עספיא מסרה בתגובה כי היא "מגנה בתוקף את המקרה הנפשע בו אנשים לקחו ציוד הגברה ממקום שהיה נגוע במעשה טרור. בנוסף, המועצה קוראת למשטרה למצות את החקירה עד תום ולהביא את האנשים שעומדים מאחורי מקרה מזעזע זה לדין על מנת שיראו וייראו". עוד מסרה, כי היא "משתתפת בצער המשפחות שאיבדו את יקיריהן ומאחלת לחזרה מהירה של החטופים והנעדרים הביתה".