מלחמת חרבות ברזל: למרות הנחיות משרד הבריאות והצהרות השר לשעבר משה ארבל, ביום חמישי נקלט בבית החולים בילינסון מחבל שהשתתף בטבח שבעה באוקטובר. כך מתפרסם הערב (שבת) לראשונה ב"מעריב".

מחבל בכל חלון: היתקלות כוח צה"ל עם חמאס בעזה | תיעוד
תחקיר הוושינגטון פוסט: כך ניטרל חמאס את האמצעים הטכנולוגיים על הגדר | צפו

בחודש שעבר התחייבה נציבת שב"ס קטי פרי שלא להעביר לבתי החולים הציבוריים מחבלים לצורך טיפול רפואי, ובבית החולים הצהירו כי לא יקלטו מחבלים. בשיחה עם מעריב אמר גורם בבית החולים: "שמשרד הבריאות לא ישלח מחבלים ובכך ימנע את האירוע האמור. הוא עושה סבב בין בתי חולים ועלינו מוטלת האשמה לכאורה ובנו מוטל הדופי".

זהו הביקור השני של המחבל, ראפת עבד אל עזיז, בבית החולים. בעשרה באוקטובר אושפז עם פגיעות ירי מקרבות עם כוחות הביטחון, ובעקבות מחאה מצד ארגון "לה פמיליה" מיהר בית החולים להצהיר כי לא יקלוט עוד מחבלים.

מבצע אכלוס מחבלי הנוח'בה (צילום: דוברות שב''ס)
מבצע אכלוס מחבלי הנוח'בה (צילום: דוברות שב''ס)

יתרה מכך, שר הבריאות היוצא ח"כ ארבל, העביר הנחיה חד משמעית שאין לקלוט מחבלים בבתי חולים ציבוריים בעיקר בשל הרגישות והאפשרות שצוות המטפלים, רופאים ואחיות שעליהם תוטל המשימה, לא יוכלו לעמוד רגשית במשימה.

"יש עובדים שבני משפחותיהם נרצח בטבח או נהרגו בקרבות בעזה וזה בלתי נתפס שמחבל שנורה על ידי לוחמים אחרי שרצח עשרות יהודים יקבל טיפול רפואי במטרה להציל את חייו אם שב"כ רוצה שידאג עבורם לטיפול במתקני שב"כ או בשב"ס לא במקום שבו גם מאושפזים לא יחשפו למידע האמור וייתכן מצב שבאותה מחלקה ישבו חיילים פצועים או בני משפחה שנפצעו וחדר סמוך מחבל שמעורב לכאורה בטבח הזה" אמרו למעריב בשעתו גורמים בבית החולים בלינסון ובמשרד הבריאות.

בבית החולים בילינסון אישרו את הפרטים אולם מציינים כי "שב"ס הביא אותו לבית החולים לטיפול ולקח אותו בגמר הטיפול. ההחלטה על הבאתו היא על פי סבב שמוחלט במשרד הבריאות".

משב"ס נמסר: "כפי שהנחתה נציבת בתי הסוהר, הוצאת אסירים ביטחוניים הזקוקים לטיפול רפואי, לבתי חולים אזרחיים, צומצמה ככל הניתן, למעט במקרים חריגים בהם אין אפשרות אחרת ובהנחיית משרד הבריאות".

במשרד הבריאות סירבו להגיב.