מרוות אל-עזה, עיתונאית, בת 45, המועסקת ברשת NBC ומתגוררת במזרח ירושלים, נעצרה ביום חמישי האחרון בחשד להסתה לטרור והזדהות עם ארגון טרור. זאת, לאחר ארבעה פרסומים בפייסבוק האישי שלה בתקופה האחרונה הנוגעים למתקפה הרצחנית של מחבלי חמאס בעוטף עזה.

בחמאס טוענים: אבד הקשר עם מספר קבוצות שמחזיקות חטופים ברצועה 

במשטרה טוענים כי אל-עזה "הגיעה מוכנה למעצר", ללא טלפון נייד, ואף רשמה על רגלה מספרי טלפון. בחקירתה קשרה את עצמה למיוחס לה. נציג המשטרה סיכם בדיון אתמול בבית משפט השלום בירושלים: "מדובר בעבירות חמורות מאד במהלך זמן מלחמה מוכרזת כאשר המשיבה חיה ומתפרנסת באותה מדינה שהיא תחת מתקפה ועם זאת בוחרת להסית ולהלל את המעשים הנוראיים שבוצעו נגד אזרחים".

תיעוד מחילוץ משפחה בקיבוץ 'בארי', שצולם ממצלמות הלוחמים והכלבים. באדיבות דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

סנגורה של אל-עזה טען: "מדובר באישה נורמטיבית, עוסקת בעיתונות ותפקידה מאד חשוב לכולם. היא נשאלה בחקירתה על עבודתה. אני סבור שבדברים שמיוחס לה היא שיתפה פעולה מלאה. לא ניסתה להסתיר ואמרה 'היה לי האקר'. גם כשלא היה לה טלפון, שזה הכלי המרכזי, היא אמרה 'אכן אלו הפוסטים שלי' וזה מייתר אלף פעולות בנות שיבוש. יש את האמירה שלה. לכן אני סבור שהחקירה מיצתה את עצמה. אני מבקש לשחרר אותה בכל תנאי שיראה נכון לבית המשפט. היא ממשפחה מאד מכובדת". בתום הדיון, מעצרה הוארך.

בחודש האחרון ביקשו במשטרה אישור מהפרקליטות לחקור את העיתונאית והאישור ניתן בשבוע שעבר. העיתונאית, כאמור, נעצרה שלשום על ידי תחנת שפט של מחוז ירושלים, ואתמול הוארך מעצרה בבימ״ש בארבעה ימים.