פרקליטות מחוז דרום פלילי הגישה לאחרונה כתב אישום נגד שני תושבי תארבין בשנות ה-20 לחייהם, לאחר שסחטו באיומים בעלים של מפעל בדרום. מכתב האישום שהגישה עו"ד הילה דרימר-יאיר, עולה כי לפני מספר חודשים בשעות הערב המאוחרות, הגיעו עבדאללה אל צאנע (23) ומחמוד אל צאנע (29) מתארבין למתחם של מפעל הממוקם באזור התעשייה "שער הנגב", ניגשו למנהל הלוגיסטיקה במקום, אמרו לו שיש בבעלותם משאיות קירור וכי הם הגיעו על מנת לבדוק אם המפעל מחפש קבלן הובלות, ומנהל הלוגיסטיקה הנחה אותם לפנות למנכ"ל בנושא. התיק נחקר בימ"ר נגב.

עוד צוין בכתב האישום כי לאחר כעשרה ימים הגיע מחמוד למפעל, ניגש למנכ"ל החברה והציע לו לעבוד עם משאיות קירור שברשותו. מנכ"ל החברה השיב כי הוא עובד עם קבלן משאיות אחר, אבל יבדוק אם המפעל זקוק למשאיות קירור נוספות ולקבלן הובלות נוסף. מספר שעות אחר כך, יצר מחמוד קשר עם המנכ"ל שעדכן אותו שהוא בדק ואין להם צורך במשאיות נוספות.

מעצר, אילוסטרציה (צילום: דוברות המשטרה)
מעצר, אילוסטרציה (צילום: דוברות המשטרה)

כיומיים לאחר מכן, בשעות הלילה המוקדמות הגיע עבדאללה לחברה, חסם משאית שבדיוק הועמסה, ניגש לנהגה, הציג את עצמו כחאמד תראבין וביקש ממנו שימסור לקבלן שלו שהחל ממחר שלא יחזור לעבוד במקום. הנהג המבוהל ניגש למנהל הלוגיסטיקה במפעל והביע בפניו את החשש שלו ושל שאר הנהגים שהיו עדים לאירוע או שמעו עליו, לצאת לחלק את הסחורה שבמשאיות החלוקה, אך המנהל הרגיע את הנהגים שיצאו לחלק את הסחורה.

כשבוע לאחר הביקור, התקשר מוחמד בשנית אל מנהל החברה ושאל אותו שוב מה תשובתו לגבי הצעתו לעבוד עם משאיות מטעמו. גם הפעם נענה כי אין צורך. לפני כשלושה שבועות, בשעות הצהריים, הגיע מוחמד למפעל יחד עם אדם נוסף, חסם את הכניסה למתחם, ניגש למנכ"ל ושאל אותו מה קורה עם משאיות? המנכ"ל השיב שמדובר בתקופה רגועה מאחר והם אינם מחלקים למוסדות חינוך ולכן הם אינם צריכים משאיות נוספות, כך לפי כתב האישום.

מוחמד שאל את המנכ"ל כמה זמן הוא מעריך שהתקופה תימשך עד שיחזרו לחלק למוסדות החינוך? המנכ"ל השיב שאינו יודע להעריך זאת והשניים עזבו את מהמקום. לנאשמים יוחסה עבירה של סחיטה באיומים.