בית המשפט גזר היום (שלישי) יותר ממאסר עולם על השוטר אמיר רז שרצח את אשתו דיאנה דדבייב ז"ל מול עיני ילדיהם בביתם המשותף בנעלה. 

בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע את רז בעבירות רצח בנסיבות מחמירות, תקיפת קטין על ידי אחראי והתעללות בקטין על ידי אחראי, עונש מאסר עולם, 6 שנות מאסר לריצוי במצטבר לעונש מאסר העולם, ופיצוי לארבעת הקטינים נפגעי העבירה בסכום המקסימלי הקבוע בחוק - 258,000 שקלים.

"יודע שעשיתי מעשה נורא": החלה עדותו של אמיר רז, הנאשם ברצח אשתו דיאנה דדבייב

כזכור, בשנת 2021 בוצע הרצח שזעזע מדינה שלמה. לפי כתב האישום, רז קשר את ילדיו לכיסאות, חנק את דיאנה, ואז - תוך כדי מאבק, וכשהיא מתחננת על חייה - ירה בה כדור אחד בירך ואחר כך בראשה, תוך שהוא מונע מביתם הבכורה שהייתה אז כבת שבע להזעיק את עזרת השכנים. כאמור, הילדה הצליחה להשתחרר מהקשירה וניסתה להגיע למדרגות על מנת להגיע לשכנה, אך האב אמיר, משך את בתו בחוזקה בידה, הפילה על המדרגות וגרם לה לחבלות. דיאנה, שחששה לחייה, ניסתה לפתוח את דלת הבית במטרה להימלט, אך רז מנע ממנה זאת ונטל את הסכין מהשולחן ודקר אותה שתי דקירות בירך. לאחר שניסתה להיאבק בו, הוציא רז את האקדח מתוך הנרתיק, ולעיני הילדים, תוך שדיאנה התחננה על חייה, ירה כדור אחד בירך ולאחר מכן לעבר ראשה. 

בגזר הדין נכתב: "הנאשם הורשע ברצח בנסיבות מחמירות, כשבענייננו מתקיימות נסיבות מחמירות כפולות. הנסיבה המחמירה הראשונה, מדובר במעשה שנעשה לאחר תכנון והליך ממשי של שקילה וגיבוש החלטה להמית. הנסיבה המחמירה השנייה הינה עשיית המעשה באכזריות מיוחדת, או תוך התעללות גופנית או נפשית בקורבן. המנוחה, ברגעיה האחרונים, ראתה את ארבעת ילדיה הקטנים קשורים בחבל מבלי לדעת מה יעלה בגורלם. קריאותיו של הנאשם לאוזני ילדיו הבוכים: "יש! עכשיו אין אמא", מלמדת יותר מכל על האכזריות הבלתי נתפסת בה פעל 
הנאשם".

בנוסף, נדחתה בקשת הפרקליטות לקבוע שהרצח היה חריג בחומרתו כך שלא יהיה ניתן לשחרר את אמיר רז בשחרור מוקדם. ההסבר המדויק מתוך גזר הדין: "משמעותה האופרטיבית של קביעת בית המשפט, כי מעשה רצח בוצע בנסיבות חריגות  בחומרתן, היא כי וועדת שחרורים מיוחדת לא תמליץ לנשיא המדינה להקל בעונשו של האסיר בטרם חלפו לפחות 15 שנים מהיום שבו החל לשאת את מאסרו, ותקופת הקציבה לא תפחת מ-40 שנות מאסר, להבדיל מ-30 שנים במקרה בו לא הוחל סעיף 30ב".

במהלך משפטו ולאורך עדותו הפנה שוב ושוב רז האשמות קשות כלפי הנרצחת. זאת, למרות שבמהלך הדברים ניסה להראות כי הוא מתנצל ואמר בפני משפחתה של דיאנה ז"ל: "אני רוצה להתנצל על מה שאני עשיתי. זה לא יחזיר אותה, אבל אני יודע שזה מעשה נורא. אני לא יודע באיזה מצב הילדים, ואני מתבייש מאוד".