גורמים שנחשפו לחטופים ששוחררו בימים האחרונים משבי חמאס, בעיקר לילדים, אמרו כי הם חוו טראומה קשה בשהותם בשבי. לדבריהם, הופעל עליהם לחץ פסיכולוגי תוך שימוש בנשק לעיתים, הופעלה כלפיהם אלימות פיזית והתאכזרות. התנהגו אליהם כאפסים מתוך כוונה להשפילם ולבזותם, הם הוחזקו בתת תנאים עם אוכל בכמות מזערית, בחרדה עצומה ובאיומים שהופנו כלפיהם, תוך כפייה.

"לראות אחרי זה סרטונים שמופצים ברשתות ערביות בהם לכאורה מחבלים נפגעו לכאורה מאלימות של גורמי ביטחון ישראלים זו הזיה בזויה. רואים כיצד מחבל משתחרר בריא ורגוע במעבר לידי הצלב האדום, וכשהוא מעביר מסר על התעללות כלפיו זה שקר חסר תקדים", כך אומרים גורמים במערכת הביטחון.

"אנחנו בונים מידע רב הן על הנעשה בשבי, ועל כל הרגעים שחלפו מרגע החטיפה, ועד לשחרור של אותם חטופים. המידע הזה הוא רב ערך עבור השב"כ, הצבא והמודיעין, והחטופים זוכרים הכל לפרטים בצורה מעוררת הערצה", הוסיפו הגורמים.

ביממה האחרונה מופצות תמונות בהם מופיע העצור הפלסטיני מוחמד נאזל בו הוא מגולל עלילה שקרית שלמה על שירות בתי הסוהר ומספר לכלי תקשורת שונים כי במהלך החזקתו הוכה ע"י הסוהרים באופן שהביא לשני שברים בידיו.

צפו:

רגע שחרורו של מוחמד נאזל ממתקן הכליאה (צילום :דוברות שב"ס)

מצורפות תמונות אותנטיות מרגע שחרורו במתקן הכליאה ושחרורו. בצילום ניכר בבירור כי עלה לאוטובוס הצלב האדום כאשר 2 ידיו מתפקדות באופן מלא. גם במקרה זה סגל שב״ס פעל במקצועיות בהתאם לדין. נציין כי טרם שחרורו נבדק האסיר על ידי חובש ולא אובחנה בעיה רפואית כלל, ולכך מצורפות הוכחות מצולמות.